تاریخ : 05:35 - 1400/05/06
کد خبر : 779205
سرویس خبری : اجتماعی
 

طرح پساب سمنان تعیین تکلیف شود

طرح پساب سمنان تعیین تکلیف شود

آشناگر گفت: روند اجرایی طرح استفاده از آب پساب سمنان در کمترین زمان ممکن باید تعیین تکلیف شود و اقدامات تسریع یابد.

 علیرضا آشناگر، استاندار سمنان  در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان اظهار کرد: لازم است تا روند امور اجرایی پیرامون طرح استفاده از آب پساب سمنان در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و اقدامات تسریع یابد.

او افزود: علی‌رغم اقدامات خوب انجام شده در حوزه استفاده از آب طرح پساب سمنان، پیشرفت عمده‌ای در خصوص این طرح حاصل نشده که نیاز است تا دستگاه‌های متولی امر تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و کوتاهی به وجود آمده را جبران کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت آپی و دانش‌بنیان به ویژه در حوزه آب و انرژی امری حائز اهمیت است، از اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب کشاورزی استان استقبال کرد.

آشناگر ادامه داد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های کشاورزان از جمله اهداف اجرایی طرح است که باید محقق شود.

او عنوان کرد: این طرح به صورت پایلوت بر روی ۱۰ عدد چاه آب کشاورزی استان به صورت پایلوت و آزمایشی انجام شود تا در صورت موفقیت در مرحله آزمایشی، تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد و قرارداد‌های اجرایی مرتبط با آن در سطح استان اجرایی می‌شود.

 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان