تاریخ : 06:12 - 1400/05/06
کد خبر : 779219
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیارد تومانی

دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری کلاهبردار گوشی موبایل در لاهیجان گفت: شخصی در آبان ماه سال گذشته با تأسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده ۶۰ میلیارد کلاه‌برداری کرد.

سردار عزیز الله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سودجویان در فضای مجازی از هر ترفندی برای سوءاستفاده از مردم استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند اظهار داشت: کاربران فضای مجازی برای اینکه در دام این‌گونه افراد سودجو گرفتار نشوند، همواره باید به هشدارهای پلیس و عدم اعتماد به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده توجه کنند.

وی یکی از تخلفات عمده در فضای مجازی را فروش گوشی موبایل دانست و گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان لاهیجان مدعی بود که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت، اما برخلاف گذشت ۶ ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل‌نکرده و در مراجعه‌های مستمر، با تعطیلی شرکت مواجه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به شناسایی مدیر صفحه اینستاگرامی فروشنده گوشی موبایل بیان کرد: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود سه سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد کرده و ۶۰۰ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرد.

ملکی از تأسیس یک فروشگاه جعلی توسط فروشنده کلاهبردار موبایل خبر داد و افزود: در آبان ماه سال گذشته با تأسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شدم.

وی با اشاره به ثبت سفارش یک‌هزار گوشی موبایل توسط فرد کلاه‌بردار تصریح کرد: ین پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

بنا بر اعلام فرمانده انتظامی گیلان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق سایتwww.cyberpolice.ir ، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.