تاریخ : 20:01 - 1400/05/06
کد خبر : 782274
سرویس خبری : فرهنگی
 

چندپیشنهاد ساده برای خانواده سادات/ در عید ولایت همسایه‌ها را دریابید

چندپیشنهاد ساده برای خانواده سادات/ در عید ولایت همسایه‌ها را دریابید

عید غدیر بزرگترین جشن مسلمانان و شیعه است و این نشان را دارد که مسلمین هیچ‌گاه بی‌سرپرست نبوده‌اند.

کارگر آنلاین | عید غدیر در کشور ما مثل عید نوروز رسم و رسومات خودش را دارد و مسلمانان تلاش می‌کنند همه رسوم عید را در آن به جا بیاورند. لباس نو و آراسته بپوشند. مهمانی بروند، عیدی بدهند و عیدی بگیرند و حتی خانه‌هایشان را تزیین کنند. از قدیم میان ما مرسوم بوده که روزهای عید غدیر به خانه سادات برویم و از آن‌ها عیدی بگیریم. سادات نیز همیشه بسته‌های هدیه مخصوص خودشان را داشته‌اند و هرسال از میهمانانی که به حرمت سیادت به خانه شان آمدند به رسم برکت عیدی داده‌اند. اگرچه دوسال است کرونا همه مهمانی‌ها و رسم و رسوم‌های دید و بازدیدمان را بهم ریخته است. اما عید غدیر را باید در هرحالی بزرگ شمرد و برایش شادی کرد. بیشترین شادی هر عید سهم کودکان است. کودکان سادات در عید غدیر بیش از بزرگترهایشان دوست‌ دارند رسم میزبانی را به جا بیاورند و عیدی بدهند و حالا کرونا آن‌ها را از این حال خوب دور کرده‌است. به همین بهانه چند پیشنهاد برای کودکان سید داریم. کودکانی که دوست دارند امسال نیز رسم بزرگ میزبانی و غدیر را به جا بیاورند. پس اگر از خانواده سادات هستید و در خانه کودک سید دارید برای حال خوب او و رسم عیدی‌ دادن این بار به گونه‌ دیگری تلاش کنید. ما چند پیشنهاد برای شما داریم.

لباس سبز آماده کنید

روز عید روز سبزی سیادت است. قدیم‌ترها سادات شال سبز روی گردنشان می‌انداختند و میزبانی می‌کردند. شما می‌توانید برای فرزند ساداتتان لباس سبز آماده کنید یا اینکه شال سبزی دور گردنشان بپیچید که حال خوب سیادت و فرزندی اهل بیت برایشان نمود بیشتری پیدا کند. آنها باید بدانند که همه اقوام و دوستان آنها را به فرزندی اهل بیت می‌شناسند و این شناسنامه متبرک باید روی رفتار و کردارشان از کودکی اثر داشته باشد.

اسم ساداتتان را بنویسید و روی پیراهن‌شان بچسبانید

مثل سربازانی که نام و نشان‌شان را روی سینه نوشته‌اند. روز عید غدیر نام سادات کوچک‌تان را با پسوند و پیشوند سید بنویسید و روی پیراهن‌شان نصب کنید. نشان دهید که آنها سادات سرباز و میراث‌دارغدیر هستند و این نشان سیادت را کنار اسم‌شان روی سینه دارند.

پرچم را جدی بگیرید

پرچم نماد اعتقادی اهل خانه است. از قدیم همیشه چنین بوده‌است که هر مکان متبرکی پرچم داشته است. کاروان‌ها پرچم داشته‌اند. هنگام جنگ سپاهیان پرچم داشته‌اند. هر کشوری پرچم دارد و خیلی زیباست که خانه‌ای که محب و شیعه امیرالمومنین است پرچم داشته باشد. عید غدیر سردر خانه‌تان پرچم بزنید. پرچم‌های منقش به نام حضرت علی آماده کنید و دست کودکانتان بدهید تا روز عید غدیر لحظاتی در خانه یا تراس و بالکن بروند و رو به خیایان پرچم تکان دهند. پرچم شکل حماسی جذابی برای بچه‌ها دارد و آنها از چرخاندنش احساس خوبی دارند. کودک سید شما روز غدیر با برپایی پرچم علمدار ولایت امیرالمومنین (ع) است.

ایستگاه شربت!

کودکان سید روز عید غدیر رسم عیدی دادن را دوست دارند. شاید امسال نتوانند در خانه میزبان باشند و به شما کمک کنند اما فرصت میزبانی در خیابان و فضای آزاد را از آنها نگیرید. برایشان یک ایستگاه شربت صلواتی درست کنید تا در گرمای این تابستان داغ به رهگذران خیابان شربت بدهند و این حس خوب را از عید بگیرند. رهگذران هم بابت شربتی که در داغی تابستان می‌خورند برایشان دعا می‌کنند.

همسایه‌ها را دریابید

رابطه‌های همسایگی گرچه گرم‌تر و صمیمی‌تر از قدیم نیست اما بچه‌ها می‌توانند هر پیوندی را صمیمی‌تر کنند. بچه‌ها را با ماسک و لباس‌های عید و مرتب با بسته‌های هدیه و شیرینی به خانه همسایه‌ها بفرستید تا عید را تبریک بگویند و به آنها هرچند کوچک عیدی بدهند. بچه‌ها دوست دارند کارهای بزرگترهایشان را تکرار کنند. عید غدیر فرصت مناسبی است که سادات کوچک خانه رسم مهمان‌نوازی و بزرگ‌منشی را از بزرگتری‌هایشان بیاموزند. هدیه به همسایه می‌تواند یک شاخه گل یا یک بشقاب شیرینی باشد. مهم‌ترین نکته این است که عید غدیر را باید به همه تبریک گفت و با تمام توان شادی کرد.

از خانه‌ سادات صدای شادی بپیچد

روز عید غدیر باید از همه خانه‌ها صدای شادی بپیچد به خصوص اگر خانه سادات باشد. از قبل چند مولودی شاد و مناسب پیدا کنید. پنجره را باز کنید و صدای مولودی‌تان را در زمان مناسب توی کوچه و خیابان پخش کنید. این عید را اگرچه نمی‌شود در کنار هم جشن گرفت اما باید صدای شادی از همه جا بپیچد. این کار را به بچه‌ها بسپارید. آنها باید مسوول صدای شادی خانه شوند و صدای شادی را برای لحظاتی به اهالی محل برسانند.

خانه را برای ساداتتان تزیین کنید

با کمک بچه‌ها خانه را تزیین کنید. نه فقط خانه را بلکه پنجره رو به خیابان را تزیین کنید. نشان دهید که این خانه، خانه سید و دوستدار امیرالمومنین است. پرچم بزنید. ریسه بکشید. بگذارید شادی خودی نشان دهد. شادی عید غدیر باید نشان داده نشود، شادی عید غدیر را نباید توی سینه نگهداشت. بچه‌ها باید بدانند شادی عید غدیر از تمام روزهای شادی که گذرانده‌اند بزرگتر و وسیع‌تر است.

فیلم تبریک عید درست کنید

سادات کوچک شما امسال نمی‌توانند مثل سالهای قبل میزبان مهمانانشان باشند و قطعا از این بابت ناراحت هستند. نگذارید این ناراحتی در ذهن‌شان ریشه کند. باهم فیلم تبریک عید درست کنید و در گروه‌ها و صفحات مجازی منتشر کنید. سادات باید پیام آور شادی غدیر باشند و بچه‌ها شیرین‌ترین پیام‌آوران یک واقعه شاد هستند. پس باهم یک فیلم کوتاه تبریک درست کنید و به آدرس مجازی اقوام و آشنایانتان پست کنید.

منبع:فارس

انتهای پیام/