تاریخ : 21:35 - 1400/05/07
کد خبر : 784543
سرویس خبری : فرهنگی
 

محمدسرور رجایی فردا در بهشت‌زهرا تشییع می‌شود

محمدسرور رجایی فردا در بهشت‌زهرا تشییع می‌شود

مراسم تشییع محمدسرور رجایی، مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، شاعر و نویسنده افغانستانی جمعه ۸ مرداد از ساعت ۹:۳۰ صبح در بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

 مراسم تشییع مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، شاعر و نویسنده افغانستانی محمدسرور رجایی، جمعه ۸ مرداد در بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود. 

این مراسم فردا جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح از روبه‌روی غسالخانه بهشت زهرا شروع می‌شود و مراسم تدفین نیز در قطعه ۲۹ بهشت زهرا صورت می‌گیرد. 

محمدسرور رجایی پژوهشگر و نویسنده افغانستانی، سحرگاه امروز (پنجشنبه ۷ مردادماه) بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت. 

رجایی ۲۰ سال آخر عمر با برکتش را صرف جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدای ایرانی جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس کرد. 

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب  «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشرشده از مرحوم رجایی است. 

کتاب خاطرات «شهید دکتر سیدعلی شاه موسوی گردیزی» از فرماندهان جهادی افغانستان که بدست داعش ترور شد، دیگر محصول تلاش‌های محمدسرور رجایی است که به زودی منتشر می‌شود. 

دبیری چند دوره جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات افغانستان و انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیت‌های او در این سال‌ها بود. 

مرحوم رجایی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیأت تحریریه مجله‌های سوره و راه بود و ده‌ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است. 

مرحوم رجایی از حدود یک هفته قبل به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران بستری بود.