تاریخ : 13:27 - 1399/01/27
کد خبر : 80631
سرویس خبری : گوناگون
 

 مواد ضدعفونی کننده را در خانه انبار نکنید

مواد ضدعفونی کننده را در خانه انبار نکنید

کارگر آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: مواد ضدعفونی کننده نباید در خانه‌ها انبار شوند، زیرا قابل اشتعال هستند و کوچکترین غفلت در نگهداری از آن‌ها می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.



با شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه مسئولان بهداشتی نسبت به استفاده از موادضدعفونی کننده برای اشیا و خانه ها، میزان مصرف این مواد در کشور افزایش یافت.

از همین رو، قیمت این اقلام نیز افزایش پیدا کرد و عده‌ای برای فرار از این قیمت‌های جدید، به خرید بیش از حد و انبار کردن این موادضدعفونی کننده در خانه‌ها پناه بردند.

اما به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ذخیره کردن مواد ضدعفونی کننده در منازل می‌تواند باعث آتش سوزی شود.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در بسیاری مواقع به جای استفاده از الکل، بنزین و تینر به جای مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مواد قابل اشتعال هستند.

وی افزود: علاوه بر قابلیت اشتعال برخی مواد مانند جوهر نمک و وایتکس، گاز‌ها و بخاراتی دارند که تنفس آن‌ها بسیار برای ریه‌ها خطرناک بوده و باعث ایجاد مشکلات جدی تنفسی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: همچنین کودکان ممکن است این مواد را اشتباهی مصرف کرده و دچار سوختگی و عفونت شوند.

ملکی در پاسخ به این سوال که نگهداری و ذخیره این مواد در خانه‌ها اشکالی ندارد؟ گفت: این مواد اصلا نباید در خانه‌ها انبار شوند، زیرا قابل اشتعال هستند و کوچکترین غفلت در نگهداری از آن‌ها می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی توصیه کرد: در صورتی که اجباری برای انبار کردن این لوازم وجود دارد، توصیه می‌کنیم این مواد را در انبار‌های امن نگهداری کرده و میزان آن را در خانه کم کنند.
منبع: میزان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید