تاریخ : 08:10 - 1399/02/16
کد خبر : 82193
سرویس خبری : ورزشی
 

 پرسپولیس حتما قهرمان می‌شود

پرسپولیس حتما قهرمان می‌شود

کارگر آنلاین: لیگ ایران همچنان برای کمک به سلامتی جامعه متوقف و قطار مسابقات راه نیفتاده است، ولی در همین شرایط، برخی باشگاه‌ها موافق برگزاری و ادامه مسابقات هستند و بخش دیگری کاملا مخالف. این عده، در مصاحبه‌های آنچنانی خود اعلام می‌کنند شرایط برای ادامه لیگ مهیا نیست.



به همین بهانه سراغ سپهر حیدری رفتیم؛ بازیکنی که با پیراهن تیم‌های مختلف لیگ‌برتر سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد و حتی برای مدتی صاحب بازوبند کاپیتانی پرسپولیس بود:

این روزها اظهارات زیادی در مورد شرایط لیگ می‌شنویم. به نظر شما بهترین گزینه ادامه بازی‌هاست یا لغو مسابقات؟

 فکر می‌کنم باید سازمان‌ لیگ به حمایت خود از جامعه ادامه دهد و تا زمانی که شیوع ویروس کرونا ادامه دارد، از برگزاری دیدارها اجتناب کند. در حال‌حاضر همه مراکزی که توانایی جلب تعداد زیادی از مردم در یکجا را دارند، مثل سینماها، ورزشگاه‌ها و... باید تعطیل بمانند، اما وقتی به این نتیجه برسیم که بیماری قابل کنترل است، لیگ را ادامه بدهیم و به زندگی عادی برگردیم.

پس چرا برخی مدیران باشگاه‌ها اعتقاد دارند بازی‌ها همین جای لیگ باید لغو شد؟

همان طور که گفتم همه ما نگران وضعیت جامعه هستیم و به‌همین خاطر نباید اقدام فوری در مورد شروع لیگ انجام بدهیم. اما نباید این طور باشد که با یک تصمیم فوری لیگ را لغو کنیم. اگر لیگ امسال به بهانه کرونا لغو شود، چه تضمینی وجود دارد که در لیگ بیستم شاهد کرونا نباشیم؟ متاسفانه برخی افراد حاضر در جامعه فوتبال ما احساساتی هستند و تصور می‌کنند با یکسری حرف‌ها می‌توانند تاثیرگذار هم باشند در حالی که صحبت از آینده فوتبال باید منطقی و دور از احساسات باشد تا به نتیجه درستی برسد. ما همه مردم ایران ابتدا به فکر سلامتی و رعایت اصول بهداشتی هستیم و سپس باید به لیگ فکر کنیم. اگر به شرایطی رسیدیم که توانستیم در کنترل ویروس کرونا موفق باشیم نباید ادامه لیگ را از دست بدهیم.

واقعا چرا با این همه مخارج که روی دست باشگاه‌ها گذاشته شده، برخی مربیان و مدیران به فکر لغو این فصل هستند؟

متاسفانه همین طور است. امیدوارم بهانه واقعی منتقدان ادامه لیگ، سلامتی جامعه باشد نه نتایج ضعیفی که در این فصل گرفته‌اند. بالاخره یک تیمی مثل پرسپولیس صدرنشین است و فاصله 10 امتیازی با سایر رقبا ساخته و باقی تیم‌ها باید فقط برای کسب سهمیه آسیایی بجنگند. همین موضوع سبب شده برخی باشگاه‌ها دنبال تعطیل کردن لیگ باشند. حتی در پایین جدول هم چنین شرایطی را شاهد هستیم. معتقدم وقتی در این مورد صحبت می‌کنیم باید همه جوانب را در‌نظر بگیریم. این طور هم نیست که بگوییم لیگ را بلاتکلیف بگذاریم و همه چیز را قربانی کنیم. آنهایی که چنین حرف‌هایی می‌زنند، دنبال مسائل دیگر هستند. در واقع برخی در پی سوء‌استفاده از این شرایط می‌گردند تا به بهانه کرونا ناکامی تیم‌شان را سرپوش بگذارند.

این طور که صحبت می‌کنید انگار قهرمانی پرسپولیس را قطعی می‌دانید.

بله تصور من این است که پرسپولیس در این فصل حتما به عنوان قهرمانی می‌رسد و افتخاراتش را افزایش می‌دهد. آنها که علیه پرسپولیس این شایعات را راه انداختند بدانند هر اتفاقی که رخ بدهد، باز هم قهرمانی متعلق به پرسپولیس است. اگر به توصیه سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا، رقابت‌ها لغو شود، باید جام را به پرسپولیس بدهند و اگر همه به لیگ بازگردند، باز هم این اتفاق رخ می‌دهد و این تیم قهرمان است.
منبع: جام جم