تاریخ : 18:25 - 1399/03/27
کد خبر : 85565
سرویس خبری : سیاسی
 

حضور ظریف در انتخابات منتفی نیست!

حضور ظریف در انتخابات منتفی نیست!

علی صوفی، عضو شورای عالی اصلاح طلبان گفت: اگر اصلاح طلبان بخواهند از وزرای کابینه روحانی گزینه ای را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر بگیرند آقایان ظریف و زنگنه هستند. در مجموع گرایش زنگنه به جریان اصلاحات بیشتر از زنگنه است.

به گزارش کارگرآنلاین، علی صوفی، عضو شورای عالی اصلاح طلبان با نامه نیوز به گفتگو پرداخته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- اصلاح طلبان در وضعیت مطمئنی برای تصمیم گیری قرار ندارند چون متغیرهای غیرقابل کنترلی هستند که آگاهی از آنها برای اصلاح طلبان مقدور نیست. این وضعیت فضای تصمیم گیری را برای جریان اصلاحات تنگ تر و تنگ تر می کند.

- شخصیت‌های اصلاح طلبی که نام آنها برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود از اعلام آمادگی برای حضور در این صحنه احساس خطر می کنند، به ویژه آنکه الان مسئولیت خاصی در دولت داشته باشند. در واقع برداشت آنها این است که اگر از حالا ورود به انتخابات کنند برنامه های کاری شان در وزارتخانه های مختلف تحت تأثیر قرار می گیرد و جناح رقیب به آن برنامه‌ها رنگ انتخاباتی بودن می‌زند.

- نمونه بارز مسئله آقای ظرف است او در حوزه سیاست خارجی امروز با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند، در چنین وضعیتی طبیعی است که او می خواهد از مباحث جریانات سیاسی به دور باشد تا در پیگیری مسائل مختلف از پشتوانه همه جریان های سیاسی برای استیفای منافع ملی برخوردار شود.

- طبیعی است که ظریف بگوید «نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیستم». اما این حرف هیچ وقت مانع تلقی نمی شود و امکان دارد در زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصمیم بگیرد و برود ثبت نام کند. درباره آقای زنگنه نیز همین وضعیت صدق می کند. اگر اصلاح طلبان بخواهند از وزرای کابینه آقای روحانی گزینه ای را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در نظر بگیرند آقایان ظریف و زنگنه هستند.

- انصافا آقای زنگنه وزیر موفقی بوده و رجل سیاسی و انقلابی محسوب می شود. او سابقه انقلابی دارد. او قطعا می تواند برای ریاست جمهوری مدنظر عدهای قرار بگیرد و مطرح شود اما درباره ورود زودهنگام به عرصه ریاست جمهوری، این نگرانی را آقای زنگنه نیز خواهد داشت چون می تواند به موقعیت و مسئولیت او در دولت ضربه بزند.

- بیشتر نگاه آقای زنگنه معطوف به کارش است و دچار ملاحظات سیاسی در کارش نمی شود. طبیعی است که اصلاح طلبان نگرانی هایی از آقای زنگنه داشته باشند اما باید دید کشور چه نیاز دارد. در مجموع گرایش آقای زنگنه به جریان اصلاحات بیشتر از آقای روحانی است، ضمن آنکه او نشان داده در مدیریتش توجه جدی به علم و تجربه دارد و پاک دست است.

- احمدی نژاد در همان سال 92 تمام شد...در طول 42 سال گذشته نیز هیچ گاه روسای جمهور پیشین نتوانستند برای 8 سال دیگر دوباره سکاندار قوه مجریه شوند بنابراین نمی‌توان روی گزینه نامزدی احمدی نژاد در انتخابات حساب کرد و اصلا و ابدا او رقیب محسوب نمی‌شود.

منبع: جام نیوز