تاریخ : 10:45 - 1399/03/28
کد خبر : 85635
سرویس خبری : سیاسی
 

گلایه چمران از ورود زودهنگام به انتخابات ۱۴۰۰ /مردم را از انتخابات زده نکنیم /به فکر معیشت باشیم

گلایه چمران از ورود زودهنگام به انتخابات ۱۴۰۰ /مردم را از انتخابات زده نکنیم /به فکر معیشت باشیم

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به تسنیم گفت: تبلیغات انتخاباتی در این شرایط مناسب نیست و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش کارگرآنلاین، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، طی سخنانی درخصوص مطرح شدن موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ توسط برخی محافل سیاسی علیرغم فاصله زمانی یکساله تا انتخابات و وجود مشکلات معیشتی برای مردم، اظهار داشت: اولویت اول این است که الان فضای کشور انتخاباتی نشود چون خیلی از مسائل در فضای انتخاباتی یا به حاشیه می‌رود و یا فراموش می‌شود و یا مخصوصا فراموش می‌شود.

وی افزود: این‌طور بر نارضایتی مردم هم افزوده می‌شود و موجب می‌شود مردم از انتخابات زده شده و مشارکت‌شان کاسته شود؛ به این علت که می‌بینند کسانی که شخصیت‌های سیاسی هستند یا طرفداران آنها به‌جای اینکه به مسائل اصلی بپردازند، فقط فکر انتخابات هستند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: یعنی برداشت مردم این خواهد بود که آنها دنبال کسب قدرت هستند و این تأثیر منفی در بین مردم خواهد گذاشت. انرژی خود این افراد هم صرف این می‌شود که چه کسی وارد عرصه انتخابات می‌شود و چه کسی به عرصه وارد نخواهد شد؛ این مسائل متأسفانه در جامعه هم مطرح شده و هر کسی چیزی را که به نظرش می‌رسد و دوست دارد را عنوان می‌کند.

چمران خاطر نشان کرد: در جناح‌های مختلف هم فرقی ندارد و فرد مورد نظر بعد از مدتی حضور و یا عدم حضور خود در عرصه انتخابات را اعلام می‌کند و این کش‌وقوس‌ها مدتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحلیل من این است که الان نباید این مسائل مطرح شود، ادامه داد: اگر می‌خواهند کار انتخاباتی انجام دهند، کسانی که تشکیلاتی هستند مجموعه‌های خود را آماده کنند ولی کارهای تبلیغات انتخاباتی با این شرایط مناسب نیست و باید از آن پرهیز شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: درباره معیشت مردم در این شرایط باید تلاش شود و البته به ظاهر به نظر می‌آید که این تلاش صورت می‌پذیرد ولی باید عمیق‌تر، جدی‌تر و جهادی‌تر تلاش شود تا مردم بتوانند کسب و کارشان را داشته باشند. چون کرونا کسب و کارها را تعطیل کرد و کارگرهای روزمزد و حتی سایر کارگران آسیب دیدند. افرادی بودند که حتی قبل از کرونا نیازمند نبودند ولی در این شرایط و با بسته شدن کسب و کارشان نیازمند شدند و معذور هستند تا نیاز خود را مطرح نمایند و فشار را تحمل می‌کنند.

چمران اظهار داشت: باید به گونه‌ای تلاش شود که هم کسب و کار رواج داشته باشد و هم جدا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود، الان دوباره آمارها اوج می‌گیرد و این خطرناک است. به این علت که مردم به محل کار خود رفتند ولی نباید به‌صورت عادی بلکه باید کرونایی به محل کارشان بروند. لازم است که در این‌باره فرهنگ‌سازی شود و مردم خودشان هم بپذیرند که باید کرونایی رفتار کنند.

۲۷۲۷
کد خبر