تاریخ : 11:27 - 1399/03/28
کد خبر : 85657
سرویس خبری : سیاسی
 

کمیسیون بهداشت اقدامات دولت در کنترل ویروس کرونا را بررسی خواهد کرد

کمیسیون بهداشت اقدامات دولت در کنترل ویروس کرونا را بررسی خواهد کرد

نماینده نوشهر تاکید کرد که بررسی اقدامات دولت برای مقابله با شیوع کرونا و نحوه اجرای طرح تحول سلامت از اولویت‌های کاری کمیسیون بهداشت در مجلس یازدهم خواهد بود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگویی، با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های مجلس در دوره یازدهم فعالیت جدی‌تری خواهند داشت، گفت: ما در مجلس یازدهم می‌خواهیم با فعال کردن کمیسیون‌های تخصصی فرمایش مقام معظم رهبری و امام را که باید مجلس در راس امور باشد را به معنای واقعی اجرا کنیم. رویکرد مجلس یازدهم به موضوعات کارشناسانه خواهد بود. قرار است در مجلس یازدهم کمیسیون‌ها قدرت گرفته و نگاه‌ها تخصصی و علمی باشد.

وی درباره اولویت‌های کمیسیون بهداشت گفت: تاکید بر این است که باید وزارت بهداشت قوانین بالادستی را به درستی اجرا کند. ما با همین رویکرد بر عملکرد وزارت بهداشت در اجرای طرح‌هایی همچون پزشک خانواده، نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و نگاه به سلامت جامعه نظارت می‌کنیم و تاکیدمان بر این است که باید قوانین با دقت اجرا شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درباره نحوه اجرای طرح تحول سلامت انتقاداتی وجود دارد، افزود: باید نحوه اجرای این طرح مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد چون در حال حاضر هزینه‌هایی را بر بودجه کشور و نظام سلامت تحمیل کرده که باید بازدهی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد. کمیسیون بهداشت در مجلس یازدهم با دقت موضوع طرح تحول سلامت را واکاوی خواهد کرد.

محسنی بندپی بررسی اقدامات دولت در کنترل ویروس کرونا را از دیگر اولویت‌های کمیسیون بهداشت برشمرد و گفت: با اقدامات انجام شده میزان مبتلایان و فوتی‌ها با ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرد اما بعد از مدتی به دلایل مختلف انجام پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشد و اکنون شاهد افزایش آمار هستیم. ما با هماهنگی وزارت بهداشت و مجموعه دولت موضوع را به صورت کارشناسی بررسی می‌کنیم تا با اتخاذ تصمیماتی بتوان ضمن کنترل شیوع کرونا به کسب و کارهای مردم هم ضربه‌ای وارد نشود.

منبع: ایسنا