تاریخ : 14:01 - 1399/04/04
کد خبر : 86540
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

استقبال از افزایش مبلغ حق مسکن در هیات دولت

استقبال از افزایش مبلغ حق مسکن در هیات دولت

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصویب مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در هیات وزیران را با توجه به حضور وزیران کابینه در نشست شورای عالی کار محتمل دانست و گفت: با توجه به افزایش سرسام آور هزینه‌های مسکن و اجاره بها از افزایش مبلغ حق مسکن در هیات وزیران استقبال می‌کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین ، ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون خبری در خصوص تصویب پیشنهاد افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در هیات دولت دریافت نکرده‌ایم و وزیر کار قول مساعد داده است که این مساله را تا تصویب مصوبه در هیات وزیران پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: ما توافق کردیم که همین عدد ۲۰۰ هزار تومان که برای افزایش حق مسکن درنظر گرفته و تصویب شده در هیات وزیران به تصویب برسد و با توجه به آنکه دو وزیر کابینه در نشست تعیین حق مسکن کارگران در شورای عالی کار حضور داشتند به احتمال زیاد این رقم به تصویب خواهد رسید.
 
رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: سرپرست وزارت صمت و نماینده وزیر اقتصاد در جلسه ۱۷ خرداد ماه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن موافقت کردند و لذا انتظار داریم که همین رقم تصویب شود.
 
چمنی در عین حال درباره احتمال افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در هیات وزیران گفت: دولت می تواند این مبلغ را افزایش دهد همچنان که سخنگوی دولت هم قبلا اعلام کرده بود دولت با افزایش مبلغ حق مسکن دستمزد کارگران را جبران خواهد کرد لذا دولت می تواند این رقم را افزایش دهد و اگر این مبلغ بیشتر شود از آن استقبال و تشکر می‌کنیم.
 
 رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: حقوقی که کارگران دریافت می کنند افزایش هزینه های مسکن و اجاره بها و حمل و نقل آنها را جبران نمی‌کند و دستمزد کارگران باید به حدی افزایش یابد که حداقل های زندگی آنها را پوشش دهد.
 
کارگر آنلاین