تاریخ : 18:16 - 1399/04/07
کد خبر : 86780
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 ایدزی ها هم کرونا نمی گیرن؟!

ایدزی ها هم کرونا نمی گیرن؟!

عضو کمیته علمی کرونا گفت: بیماران مبتلا به ایدز سه نوع داروی ضد ویروس مصرف می‌کنند و تاکنون هیچ مورد ابتلای این افراد به کرونا گزارش نشده است.

به گزارش کارگرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مینومحرز متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به اینکه تاکنون بیماران مبتلا به ایدز دچار بیماری کرونا نشده اند، اظهارکرد: در حال حاضر بیماران مبتلا به ایدز سه نوع داروی ضدویروس مصرف می‌کنند که این داروها برای مبتلایان به کووید ۱۹  نیز تجویز شده و جزو پروتکل های درمانی بیماران کرونایی است.

محرز بیان کرد: امروزه مطالعه ای بر روی ۲ هزار بیمار بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) و ۲۰ هزار بیمار سرپایی که مبتلا به ایدز بودند، انجام گرفته است که نشان می‌دهد هیچ یک از این افراد به کرونا مبتلا نشده‌اند.

او تاکید کرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) کلینیکی  مخصوص بیماران مبتلا به ایدز  راه اندازی شده است که ۷۰۰ بیمار در آن به طور مرتب در حال تردد هستند، اما هیچ کدام از این افراد به بیماری کرونا مبتلا نشده اند.

محرز گفت: با وجود اینکه پرسنل بیمارستان و کلینیک واقع در بیمارستان امام خمینی(ره) به بیماری کرونا مبتلا شده اما گزارشی از ابتلای بیماران درگیر ایدز به کووید۱۹ گزارش نشده است.

او با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، افزود: مردم باید نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و مراکز شلوغ بپرهیزند. رعایت این گونه مسائل برای افراد پرخطر و سالمندان از اهمیت بیشتری برخوردار است.