تاریخ : 06:28 - 1399/04/22
کد خبر : 87850
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پرونده آخوندی برای عدم ساخت مسکن باید در قوه قضاییه بررسی شود

پرونده آخوندی برای عدم ساخت مسکن باید در قوه قضاییه بررسی شود

مقداد همتی با بیان اینکه پرونده آخوندی برای عدم ساخت مسکن باید در قوه قضاییه بررسی شود، گفت: مجلس نهم و دهم که پنج بار به آقای آخوندی رای اعتماد دادند در عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی مقصر هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش کارگر آنلاین ،  مقداد همتی، کارشناس مسکن و مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر آقای آخوندی طرح تولید مسکن را بستر‌سازی می‌کرد و سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با حمایت دولت و ۵۰۰ هزار مسکن هم توسط بخش خصوصی ساخته می‌شد اکنون با انباشت تقاضا مواجه نبودیم و در نقطه سر به سر عرضه و تقاضا قرار داشتیم. همچنین افزایش قیمت‌های سرسام‌آور متوجه بخش مسکن نمی‌شد. 
 
وی بیان کرد:  طرح اقدام ملی طرحی شبیه به مسکن مهر است. این طرح از ابتدای دولت یازدهم باید اجرا می‌شد، اما متاسفانه طرح مسکن در دولت فراموش شد و حالا در سال پایانی از آن یاد می‌کنند.
 
همتی افزود: اخیرا آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه هم اعلام کرده که ترک فعل جرم است و مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر این موضوع به تصویب و اجرا برسد باید به‌عنوان اولین پرونده، پرونده آقای آخوندی مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: مجلس نهم و دهم که پنج بار به آقای آخوندی رای اعتماد دادند در عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی مقصر هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند. منبع/سایت نود اقتصادی