تاریخ : 20:44 - 1400/06/09
کد خبر : 886601
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت خانه خاص +جزییات

پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت خانه خاص +جزییات

کارگر آنلاین | وزارت راه و شهرسازی با توجه به نوع فعالیت و وظایف محول شده به مأموریت اعزام می شوند، پیشنهاد اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اضافه شدن کارکنان این وزارتخانه به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

قانون، از سال ۱۳۹۵ به بعد ضوابط اجرایی قوانین بودجه سالیانه کل کشور متضمن مقرره ای دایر بر پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی بدون اینکه مأموریت مستلزم خارج شدن از شهرستان محل خدمت باشد، بوده و از سال ۱۳۹۸ به بعد موضوع به کارمندان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منحصر شده است.

همچنین برابر مصوبه هیئت وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری در مورد اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، کارکنان صنعت آب و برق و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه اضافه شده اند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی نیز با توجه به اینکه کارکنان این وزارتخانه به دلیل نوع فعالیت و وظایف محول شده به مأموریت اعزام می شوند و ضرورت دارد تبصره (۲) ماده (۱۲) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اصلاح شود، پیشنهاد اصلاح تبصره مذکور و اضافه شدن کارکنان وزارتخانه مزبور به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

همچنین به موجب متن پیشنهادی یاد شده، فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی بیش از ۹ ماه در سال تجاوز نخواهد کرد و بر حسب مورد با تشخیص وزارت و یا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قابل پرداخت می باشد.

گفتنی است، پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت مراحل بررسی و تصمیم گیری را سپری می کند.

هیأت وزیران در جلسه مورخ … بنا به پیشنهاد شماره … وزارت راه و شهرسازی تصویب نمودند:

۱- در تبصره ۲ ماده ۱۲ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۰۶۷۴/ت۵۸۶۸۰ مورخ ۴/۲/۱۴۰۰ هیأت وزیران عبارت (وزارت راه و شهرسازی) قبل از عبارت (کارمندان سازمان راهدایر و حمل‌ونقل جاده‌ای) اضافه می‌گردد.

۲- یک تبصره بعنوان تبصره ۳ به ماده ۱۲ اضافه می‌شود.

فوق العاده مأموریت روزانه بیش از ۹ ماه در سال تجاوز نخواهد کرد و بر حسب مورد با تشخیص وزیر راه و شهرسازی و یا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قابل پرداخت می‌باشد.


منبع : شناسنامه قانون