تاریخ : 18:09 - 1399/05/14
کد خبر : 89558
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

گواهی نقل و انتقال زمین مسکونی در دفاتر اسناد رسمی صادر می شود

گواهی نقل و انتقال زمین مسکونی در دفاتر اسناد رسمی صادر می شود

سازمان امور مالیاتی از امکان ارسال استعلام و صدور گواهی نقل و انتقال برای املاک فاقد اعیان (زمین) با کاربری مسکونی در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، سازمان امور مالیاتی از امکان ارسال استعلام و صدور گواهی نقل و انتقال برای املاک فاقد اعیان (زمین) با کاربری مسکونی در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.
 
در این نامه آمده است:  باسلام و احترام در پاسخ به نامه شماره ۷۴۱۷ مورخ ۹۹/۴/۲۳ در خصوص ارسال استعلام گواهی نقل و انتقال برای املاک فاقد اعیانی (زمین) به اطلاع میرساند طبق دستورالعمل شماره ۱۰۳/۱/۱۴۹۰/ص مورخ ۹۹/۴/۲، امکان ارسال استعلام و صدور گواهی نقل و انتقال برای املاک فاقد اعیانی (زمین) فقط با کاربری مسکونی برای دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است. لذا در مواردی که ابهامی در خصوص نوع کاربری زمین وجود دارد و دفاتر می بایست با درخواست استعلام جدید از شهرداری نسبت به نوع کاربری زمین قطعیت حاصل نمایند و در موارد سایر کاربری ها (بجز مسکونی) نسبت به ارسال استعلام فیزیکی به ادارات امور مالیاتی اقدام نمایند.