تاریخ : 18:55 - 1400/06/24
کد خبر : 934016
سرویس خبری : حوادث
 

نجات دو جوان قشمی از پای چوبه دار / یک تصادف ساده آنها را قاتل کرد

نجات دو جوان قشمی از پای چوبه دار / یک تصادف ساده آنها را قاتل کرد

کارگر آنلاین | دو جوان ۲۵ و ۲۹ ساله هرمزگانی با رضایت اولیا دم در قشم، از قصاص رهایی یافتند. این افراد در جریان درگیری یک فقره تصادف خودرو، دو جوانی را در جزیره قشم با ضربات چاقو به قتل رساندند.

دو جوان 25 و 29 ساله هرمزگانی با رضایت اولیا دم در قشم، از قصاص رهایی یافتند. این افراد در جریان درگیری یک فقره تصادف خودرو، دو جوانی را در جزیره قشم با ضربات چاقو به قتل رساندند. یکی از شب‌های زمستان سال 95 بود که رهگذران شاهد درگیری 4 سرنشین دو دستگاه خودرو بودند لحظاتی از تصادف دو دستگاه خودرو نگذشته بود که درگیری لفظی و فیزیکی سرنشینان شروع شد و دو نفر آن‌ها در این حادثه با ضربات چاقو دو نفر دیگر مجروح شدند. مصدومان جان باختند و پرونده جنایی تشکیل شد. قاتلان متولد 75 و 71 راهی زندان شدند و پس از مدتی حکم قصاص آن‌ها صادر شد. آن‌ها که در یک‌لحظه نتوانسته بودند خشم خود را کنترل کنند و با سلاح سرد زندگی دو نفر را به پایان رساند، پشیمان بودند و شب و روز جمله ای‌کاش، ای‌کاش...» گفتن‌هایشان از زبانشان بند نمی‌آمد که‌ای کاش بر خشم خود غلبه کرده بودند و...

تولدی دیگر

روزها و شب‌های سختی در حال گذر بود و آن‌ها در کابوس اعدام و چوبه دار بودند، هرروز به لحظه اجرای حکم نزدیک‌تر می‌شدند نفس‌هایشان به شماره افتاده بود تا اینکه باخبر شدند با میانجیگری مصلحین، خیران و مسئولان شهرستان قشم خانواده مقتولان از قصاص گذشتند. زمانی که این خبر مهم زندگی‌شان به دستشان رسید انگار تازه متولدشده بودند و اشکشان بند نمی‌آمد و...

بخشش

رئیس شورا‌های حل اختلاف هرمزگان در این مورد گفت: محکومان حدود پنج سال پیش، به دنبال وقوع تصادف دو دستگاه خودرو و نزاع دسته‌جمعی در شهر قشم، دو نفر را با ضربات سلاح سرد چاقو به قتل رسانده بودند. مظفر حمزه‌ای افزود: با تلاش مصلحین، خیران و مسئولان شهرستان قشم، محکومان بخشیده شدند و از خانواده مقتولان دلجویی شد.

نجات ۵۸۳ نفر از چوبه دار

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: در سال گذشته مجموعاً ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر از زندانیان سراسر کشور با تلاش شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها آزاد شدند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت از شاکیان، گفت: در سال گذشته مجموعاً ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر از زندانیان سراسر کشور با تلاش شعب شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ها آزاد شدند که در این زمینه استان‌های فارس با هزار و ۵۳۴ آزادسازی، یزد با هزار و ۲۵۰ آزادسازی و اصفهان با هزار و ۱۴۶ آزادسازی، به ترتیب رتبه‌های برتر را به دست آوردند. وی با اشاره به آمار میزان اخذ رضایت و صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس گفت: درنتیجه صلح و سازش و رضایت‌های صورت گرفته در سال ۹۹، تعداد ۵۸۳ نفر از چوبه دار نجات پیدا کردند که در این زمینه به ترتیب استان فارس با ۶۰ مورد، سیستان و بلوچستان با ۴۲ مورد و خراسان رضوی با ۴۰ مورد، بالاترین رتبه را در میان استان‌های کشور کسب کردند.


منبع : hadese24