تاریخ : 11:42 - 1400/06/25
کد خبر : 935498
سرویس خبری : فرهنگی
 

 پاپ به ایران سفر می کند

پاپ به ایران سفر می کند

کارگرآنلاین|کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق قول داد در کمترین زمان ممکن به ایران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز به ایران سفر کند.

 کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق قول داد در کمترین زمان ممکن به ایران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز به ایران سفر کند.

«شارلی انویه تکیه» نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با پاتریارک «لوئیس روفائیل ساکو» کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق درباره سفر مقام های دینی کلیسا و نیز احتمال سفر پاپ به ایران گفت و گو و تبادل نظر کرد.

  •  نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق با تاکید بر وضعیت و شرایط مطلوب هموطنان مسیحی در ایران تصریح کرد: ما افتخار می کنیم در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و انتظار ما از چهره های روحانی خود این است که با دیدار از همکیشان خود در کشور ایران، مایه دلگرمی آنها باشند.
  • کاردینال ساکو نیز در این دیدار خواستار ارتباط بیشتر و تعامل موثرتر مسیحیان ایران و عراق شد.
  • کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق قول داد در کمترین زمان ممکن به ایران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز به ایران سفر کند.
  • او علت دیدار کمتر مقام های واتیکان از جمهوری اسلامی ایران را محدودیت های موجود درباره شیوع کرونا دانست.

 

منبع: ایرنا