تاریخ : 14:33 - 1400/06/25
کد خبر : 936099
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

دویست هزار واحد مسکونی برای کارگران واحدهای صنعتی ساخته می شود

دویست هزار واحد مسکونی برای کارگران واحدهای صنعتی ساخته می شود

کارگرآنلاین|رئیس اتاق تعاون ایران گفت: پیش از این اتاق تعاون عهده دار ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نزدیک به شهرک‌های صنعتی یا محل‌های تجمع واحدهای صنعتی برای کارگران بود با توجه به وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، تصمیم گرفته شد که این رقم به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تغییر کند.

بهمن عبداللهی در اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: در بازدید وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه مذاکراتی داشتیم که چند تصمیم خوب گرفته شد. پیش از این اتاق تعاون عهده دار ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نزدیک به شهرک‌های صنعتی یا محل‌های تجمع واحدهای صنعتی برای کارگران بود با توجه به وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال تصمیم گرفته شد که این رقم به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تغییر کند. قطعاً مخاطب ما در ساخت این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی افرادی هستند که در نمایشگاه حضور داشتند. قول دادیم تا این تعداد واحد مسکونی را طی دو سال آینده به مصرف کننده برسانیم.

  • وی اضافه کرد: منابع ساخت و ساز مسکن در بانک مسکن متمرکز است و ما تصمیماتی در این حوزه در شورای پول و اعتبار گرفته‌ایم که میزان وام مسکن افزایش یابد.
  • عبداللهی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد کردیم تا با استفاده از منابع این وزارتخانه در بانک مسکن ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال آینده ساخته شود. مصالح مورد نیاز برای این گونه از ساخت و سازها منجر به رونق صنعت ساختمان کشور خواهد شد. بسیاری معتقدند که ساخت یک میلیون مسکن در سال سخت است، من نیز معتقدم راه آسانی در پیش نداریم اما اگر اجماع و همت عملی باشد غیر ممکن نیست.