تاریخ : 18:15 - 1400/06/25
کد خبر : 936578
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

سهمیه سوخت بنزین چه تغییری می‌کند؟

سهمیه سوخت بنزین چه تغییری می‌کند؟

کارگر آنلاین | زمزمه‌های واقعی شدن قیمت بنزین، تغییر سهمیه و اختصاص سهمیه به همه شهروندان روز به روز بیشتر مطرح می‌شود اما صحبت‌های ضد و نقیض مسولان درباره این موضوع هنوز هم ادامه دارد.

طرح وان، یکی از آن طرح‌هاست که مدت زیادی در مجلس خاک می‌خورد و هر از چند گاهی یکی از نمایندگان مجلس صحبت جدیدی راجع به آن می‌کند. بر اساس طرح وان، سهمیه‌ای مساوی از یارانه سوخت به همه افراد اختصاص داده می‌شود و بر خلاف سهمیه‌بندی فعلی، این گونه نیست که یارانه سوخت تنها متعلق به رانندگان باشد؛ در آخر هم اگر چیزی از سهمیه‌ فردی باقی ماند، می‌تواند آن را از طریق بورس کالا بفروشند.

با این حال ماجرای طرح وان بسیار به درازا کشیده شده است؛ انگار هر بار یکی از نمایندگان صحبت جدیدی از این طرح می‌کند و دوباره پرونده‌اش تا سال بعد بایگانی می‎‌شود اما حالا از قبل انتخابات ۱۴۰۰ کاندیداها وعده‌هایی شبیه به طرح وان ارایه می‌دادند و پس از آن هم رییس کمیسیون مجلس صحبت‌های جدیدی درباره این طرح کرد. همین مسایل باعث شد زمزمه‌های واقعی شدن قیمت بنزین و تغییر سهمیه آن رنگ و بوی جدی به خود بگیرد.

برخی از نظرات مخاطبان را می‌خوانیم.

  • «اگر بنزین گران شود کل کمپانی خودرو ور شکسته می شوند. البته بهتر چون قیمت خودرو پایین می اید.پراید ۱۱۰تومانی میشود ۱۰ تومان دیگر کسی خودرو خریداری نمی کند .خواهش با تدبیر تصمیم بگیر.»
  • «سهمیه ۲۰ تومنی رو میندازن رو زبون ها بعد میان بنزین رومیکنن ۱۸ تومن و بعد میگن نذاشتیم قیمت بشه ۲۰ تومن.»
  • «اقلاً به ما رانندگان اسنپ که واسه یک درآمد بخور و نمیر کار میکنیم یکم سهمیه اختصاص بدین. اسنپ که فقط حرفش رو میزنه سهمیه میده.. اصلاً سهمیه ای نمیده.»
  • «خواهشا دست به هیچی نزنید هیچ طرحی هم ندید فقط میوه شیرینی تونو بخورید و بفرمایید»
  • «لطفا شما به هیچ کاری دست نزنید. به هر چیزی که ورود کنید انرا خراب کرده و اگر کتار باشیدو نظاره گر همه چیز به خودی خود وبدون شما بهتر درست میشود وکارها بهتر انجام میشود»
  • «خجالت اوره کسی که ماشین نداره چه من معتقدم باز میخوان مثل آبان ماه بنزین رو نرم نرمک گران و سهمیه بندی کنند»
  • «ین سهمیه بنزین هم کلا مال شما یارانه هم مال خودتون دیگه دست بردارید وضعیت مردم رو بدتر از این که هست نکنید»

منبع : تجارت نیوز