تاریخ : 09:01 - 1400/06/26
کد خبر : 937262
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

برنامه‌های امیدوارکننده دولت جدید برای بهبود فضای کسب‌‌وکار

برنامه‌های امیدوارکننده دولت جدید برای بهبود فضای کسب‌‌وکار

کارگر آنلاین/کارشناس مسائل اقتصادی گفت: خیلی امیدواریم که اتفاقات خوبی در دولت جدید بیفتد و این‌زمانی محقق می‌شود که دولت تصمیم‌گیری‌های جهادی و انقلابی داشته باشد. من برنامه‌های آقای عبدالملکی وزیر تعاون را دنبال کرده‌ام و خوشحالم از این‌که ایشان برنامه‌های جامعی برای پوشش حوزه‌های مختلف دارند.

کامبیز لعل ، در خصوص موانع و تهدیدات تولید در سال‌های آتی، گفت: واقعیت این است که وقتی از تولید حرف می‌زنیم با یک موجود ضعیف توسعه‌نیافته و حمایت نشده اقتصادی مواجه هستیم که بروز هرگونه اتفاقی که ممکن است هیچ ارتباط مستقیمی هم با این حوزه نداشته باشد، تأثیر منفی بر روند آن خواهد گذاشت.
وی افزود: متأسفانه بخش تولید بدون توجه رهاشده است؛ و مدت‌هاست که سیاست‌گذاران اقتصادی ما علیرغم شعارهایی که دارند به‌جای تولید دل درگرو تجارت، بازرگانی و فعالیت در این حوزه‌ها داشته‌اند و در کشور ما همه رانت‌ها (امکانات) به‌نظام بازرگانی و دلالی تعلق می‌گیرد. بنابراین در این فضا، چیزی برای بخش تولید به‌عنوان نقطه قوت باقی نمانده است و  از طرفی هم تمام فشارهای مالیاتی، عوارضی، مقررات مالی و بانکی به بخش تولید وارد می‌شود.


منبع : میزان