تاریخ : 10:36 - 1399/06/05
کد خبر : 93804
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بهره برداری از پروژه های ارتباطی استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 517 میلیارد ریال

بهره برداری از پروژه های ارتباطی استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 517 میلیارد ریال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از بهره برداری پروژه های ارتباطی استان همزمان با هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 517 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهره برداری پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 517 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه های ارتباطی استان از جمله ارتقا و راه اندازی سایت های جدید تلفن همراه، توسعه تلفن ثابت و شبکه فیبر نوری از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با پیمانکاری اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در مناطق محروم و روستایی افزود: با تلاش مجموعه ICT و با اعتباری بالغ بر 475 میلیارد ریال، چهار سایت جدید تلفن همراه راه اندازی و 74 سایت تلفن همراه به فناوری نسل سوم و چهارم ارتقا یافت که نقش موثری در توسعه ارتباطات و کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا دارد.

بهروز رزمی در پایان با بیان اینکه مبلغ 42 میلیارد ریال برای توسعه شبکه فیبر نوری و تلفن ثابت هزینه شده است، ادامه داد: فاز اول پروژه تار ( توسعه ارتباطات روستایی ) با اجرای 162 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان های گرمی، پارس آباد و اصلاندوز به بهره برداری رسیده است.

 


منبع : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات