تاریخ : 16:40 - 1400/06/29
کد خبر : 948898
سرویس خبری : حوادث
 

دعوای طایفه ای در آبدانان رنگ خون گرفت

دعوای طایفه ای در آبدانان رنگ خون گرفت

کارگرآنلاین|فرماندار آبدانان گفت: درگیری بین افرادی از ۲ طایفه ببری و بیرانوند در حد فاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر از توابع استان ایلام باعث مرگ یک آبدانانی شد.

سیروس مرادحاصلی روز دوشنبه  اظهار داشت: بنا بر گزارش دریافتی مقتول فردی ۲۵ ساله روز گذشته هنگام چرای دام در دامنه کبیرکوه حدفاصل روستای هونگه در بخش کلات مورموری با سلاح گرم مورد اصابت قرار گرفته است.

وی افزود: فرد حادثه دیده جهت مداوا به مرکز استان اعزام شد اما به علت وخامت حال و شدت جراحات وارده صبح امروز فوت کرد.

  • فرماندار آبدانان یادآور شد: هم اکنون نیروهای انتظامی برای بررسی بیشتر این حادثه در محل وقوع قتل حضور دارند و امنیت لازم در منطقه برقرار است.
  • مرادحاصلی تاکید کرد: پرونده این رخداد تلخ و تاسف انگیز توسط عوامل انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان در دست اقدام و بررسی است.

بین طوایف بیری (بدره ای) آبدانان و بیرانوند (زیدعلی) ماژین دره شهر اختلاف ملکی و چراگاهی (مهواز و کله باد) وجود دارد و از سال۹۴ تاکنون ۶ نفر از هر۲ طایفه کشته شده اند و تعداد زیادی نیز زخمی‌ و صدها راس دام از طرفین نیز کشته یا به غارت رفته است.

منطقه عشایری‌ مهواز و کله باد در خط الراس کبیرکوه حدفاصل ضلع شمالی ۲ روستای سرابنقل و هونگه آبدانان و در ضلع جنوبی منطقه عمومی بخش ماژین شهرستان دره شهر واقع شده و از دیرباز مورد اختلاف و منازعه عشایر ۲ طایفه بزرگ بیری و بیرانوند است.ا


منبع : hadese24