تاریخ : 06:14 - 1400/06/30
کد خبر : 950087
سرویس خبری : فرهنگی
 

جنگ تحمیلی، مطلع فجر «دفاع مقدس» بود

جنگ تحمیلی، مطلع فجر «دفاع مقدس» بود

کارگرآنلاین|وظیفه‌ی نسل‌های بعدی است که در قالب پویش‌های مختلف نسخه‌های به روز، اما با اصالتی از فرهنگ دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی به معرض عموم به نمایش بگذارند.

چهل و یک سال از آغاز جنگ تحمیلی گذشت. جنگی نا برابر که آغازگرش عراق بعثی بود. صدام حسین را تمام قوای بزرگ جهان پشتیبانی کردند، اما پس از هشت سال جنگ حتی نتوانستند یک وجب از خاک اهوراییمان را تصرف کنند.

  • امروز نقشه‌ی کشور عزیزمان ایران بدون کوچکترین تغییری بر تارک اطلس جهان خوش می‌درخشد. صدامی که مورد پشتیبانی حمایت تمامی ابرقدرت‌های جهان بود تاریخ مصرفش به اتمام رسید، اما ایران همچنان مقتدرانه پا بر جاست.
  • بر اساس آمار رسمی ۱۶۰ هزار نفر از هم میهنانمان در طول این هشت سال جنگ تحمیلی به فیض رفیع شهادت نائل شدند. ۶۰ هزار و ۷۱۱ نفر نیز مفقود شدند. این نتیجه‌ی بلند پروازی‌های احمقانه‌ی دست نشانده‌ی قدرت‌های شرق و غرب عالم یعنی صدام حسین است.

آغاز جنگ تحمیلی، مطلع فجر «دفاع مقدس» بود

البته نباید ناگفته باقی بماند نیرو‌های ایرانی اعم از سپاه پاسداران، ارتش، کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژاندارمری، بسیج و سایر نیرو‌های مردمی مسلح توانستند تا سقف ۳۷۵ هزار مزدور جنایت پیشه‌ی بعثی را به هلاکت برسانند.

آغاز جنگ تحمیلی، مطلع فجر «دفاع مقدس» بود. سرآغاز فرهنگ اقتدار، ایثار، از جان گذشتگی و پایمردی در تاریخ نوین انقلاب اسلامی بود. بسیاری از سرداران و دلاوران رشید میهن عزیزمان در همین دوران دست از جان خود شستند تا پرچم مقدس کشورمان همواره در اهتزاز باشد. خاک پاک کشورمان مدفن جهان آراها، نامجوها، فکوری‌ها، فهمیده‌ها و... است.

امروز اگر قهرمانان ورزشی در عرصه‌های مختلف به موفقیتی نائل می‌شوند قطعا تلاششان الگو گرفته شده از قهرمانان دوران پر افتخار دفاع مقدس است. امروز پیشرفت‌های علمی کشور به ویژه در علوم هسته‌ای جلوه‌ای دیگر از هزاران جلوه‌ی دفاع مقدس است.

  • همت والای رزمندان هشت سال دفاع مقدس منجر به استقلال کشور عزیزمان شد و امروز این استقلال در عرصه‌های مختلف هنری نمود پیدا می‌کند. اکثر هنرمندان ایرانی حتی در جشنواره‌هایی که دست اندرکارانش اربابان قدرت و ثروت هستند، به ذوق و هنر هنرمندان ایرانی اذعان دارند؛ و این تبلور رشادت‌ها و دلیری‌های بزرگمردان و شیرزنان ایرانی در دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس است و نمودی از آیه‌ی شریفه‌ی «انا فتحنا لک فتحا مبینا» بوده و هست و خواهد بود.
  • نسل‌های بعدی نیز وظیفه دارند با عنایت به فرهنگ غنی «دفاع مقدس» لایه‌های جدید تری از منشور لایتناهی «دفاع مقدس» را به عالمیان نشان دهند.

وظیفه‌ی نسل‌های بعدی است که در قالب پویش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و... نسخه‌های به روز، اما با اصالتی از آن فرهنگ والا را در گام دوم انقلاب اسلامی به معرض عموم به نمایش بگذارند. نسل بعدی با بهره‌گیری از تولیدات فرهنگی – هنری نسل اولی‌ها می‌تواند در اعتلای فرهنگ «دفاع مقدس» پویاتر از قبل عمل کند.

 


منبع : دفاع پرس