تاریخ : 11:00 - 1400/06/31
کد خبر : 954854
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

در کدام صنایع بورسی سرمایه‌گذاری کنیم؟/چرا بورس همچنان ریزش دارد؟

در کدام صنایع بورسی سرمایه‌گذاری کنیم؟/چرا بورس همچنان ریزش دارد؟

کارگرآنلاین|هفته آخر شهریور ماه کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد و حالا گمانه‌های مختلفی از ادامه روند اصلاحی در بازار زده می‌شود.

، بازار سرمایه در هفته آخر شهریور ماه کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد و حالا گمانه‌های مختلفی از ادامه روند اصلاحی در بازار زده می‌شود. تحلیل کارشناسان از ادامه روند بازار به چه صورت است؟

  • سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام درباره روند فعلی بازار گفت: تغییر روند بازار نیاز به محرک دارد. برای مثال در خرداد دو عامل در برگشت شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و بهبود انتظارات نقش داشت.
  • وی درباره دلایل رشد بازار در خرداد ماه گفت: عامل اول رشد قابل توجه بازار، نسبت P/E آینده‌نگر به زیر نرخ سود بدون ریسک صنایع پیش‌رو نظیر پتروپالایشی، فلزات و سرمایه‌گذاری بود.

نصیرزاده افزود: عامل دیگر افزایش نرخ دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان بود و با توجه به تحولات اقتصادسیاسی انتظارات نرخ دلار را بالاتر از آن سطح می‌دید. همچنین انتقال قدرت از دولت دوازدهم به سیزدهم احتمال کنش‌های مداخله‌جویانه را در بازار کم کرد و همین موضوع از افت بیشتر بازار جلوگیری کرد.


منبع : تجارت نیوز