تاریخ : 13:22 - 1400/06/31
کد خبر : 955435
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 نارضایتی از تبعیض و پرداخت قطره چکانی حقوقبخشی از معوقات کارگران شهرداری رودبار پرداخت شد

نارضایتی از تبعیض و پرداخت قطره چکانی حقوقبخشی از معوقات کارگران شهرداری رودبار پرداخت شد

کارگرآنلاین|کارگران شهرداری رودبار زیتون از واریز علی‌الحساب بخشی از معوقات مزدی چهار ماهه خود به صورت حداقلی خبر دادند.

کارگران شهرداری رودبار زیتون از واریز علی‌الحساب بخشی از معوقات مزدی چهار ماهه خود به صورت حداقلی خبر دادند.

کارگران شهرداری رودبار زیتون در تماس با خبرنگار ایلنا، از از واریز علی‌الحساب بخشی از معوقات مزدی خود خبر داند. آنها گفتند: صبح امروز (چهارشنبه، 31 شهریور) مبلغ سه میلیون تومان به حساب کارگران پیمانکاری واریز شده است این در حالیست شهرداری برای نیروی کار رسمی شش میلیون تومان واریز کرده است.

  • این کارگران اعلام کردند: حدود ۷۰ کارگر در شهرداری شاغل هستیم که از این تعداد ۴۰ تا ۵۰ نفر تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در بخش خدمات و فضای سبز کار می‌کنیم. ما علارغم نارضایتی از پرداخت قطره چکانی حقوق، از تبعیضی که شهرداری در پرداخت حقوق بین کارگران رسمی و پیمانکاری قائل می‌شود نیز خسته شده‌ایم.
  • این افراد که از کارگران قدیمی شهرداری محسوب می‌شوند به مشکلات مالی خود انتقاد کرده و گفتند: تقریبا از یک الی دو سال پیش هر ماه بخشی از مطالباتمان را به صورت علی‌الحساب آنهم با تاخیر سه تا چهار ماهه دریافت می‌کنیم. در عین حال با این روند پرداخت حقوق فردا که اول مهر ماه می‌شود یک ماه دیگر به مطالبات معوقه‌مان افزوده می‌شود.

به گفته این کارگران؛ شهرداری باید منابع مالی که برای پرداخت حقوق کارگران در نظر گرفته است را به صورت مساوی بین همه کارگران تقسیم کند نه اینکه در پرداخت حقوق بین کارگران رسمی و پیمانکاری تبعیض قائل شود.

  • آن‌ها با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق به کارگران شهرداری رودبار تحمیل شده، گفتند: بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایط سختی را برای ما و خانواده‌هایمان به وجود آورده است و به معنای واقعی کلمه مستاصل شده‌ایم و نمی‌دانیم صدایشان را به کجا و به کدام مسئول برسانیم.
  • کارگران با ابراز نارضایتی از شرایط بوجود آمده، افزودند: در ماه‌های گذشته مکاتباتی با مسئولان دولتی و دیگر مقامات ذیربط در شهرستان انجام شد ولی اعتراضات و مکاتبات هیچ نتیجه‌ای نداشته و به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/


منبع : ایلنا