تاریخ : 14:25 - 1400/07/06
کد خبر : 974329
سرویس خبری : حوادث
 

پیداشدن جسد یک کوهنورد در ارتفاعات الوند

پیداشدن جسد یک کوهنورد در ارتفاعات الوند

حوادث/معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از کشف جسد کوهنورد ۵۱ ساله در ارتفاعات الوند و انتقال آن به پایین کوه با کمک تیم امداد کوهستان، نیروهای واکنش سریع و استفاده از تله کابین خبر داد.

«حمید عرفی یگانه» روز سه شنبه  بیان کرد: دوم مهر ماه سالجاری در تماسی با کلانتری ۱۲ خبر از مفقودی یک شهروند در «دوزخ دره» واقع در کوهستان الوند شهر همدان گزارش شد که تجسس منطقه «کلاغ لانه» کوهستان الوند برای پیدا کردن این کوهنورد آغاز شد.

  • وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر وجود جسد در منطقه کلاغ لانه ارتفاعات الوند، نجاتگران پایگاه امداد کوهستان و تیم واکنش سریع به همراه عوامل انتظامی شهرستان همدان با هماهنگی مقام قضایی در محل حضور یافتند که مشخص شد جسد متعلق به فرد مفقودی است.
  • معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: نیروها پس از تثبیت با بسکت، اقدام به انتقال جسد کردند و با همراهی کوهنوردان حاضر در محل، ابتدا جسد را به تخت نادر و در ادامه با همکاری و همراهی اعضای تیم واکنش سریع استان همدان، جسد شخص فوت شده به ایستگاه تله کابین واقع در دشت میشان انتقال یافت.

عرفی یگانه بیان کرد: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان همدان به صورت شبانه روزی در پایگاه کوهستانی دشت میشان مستقر و  آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در ارتفاعات الوند است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نیز در این باره گفت: جسد این فرد هم اینک در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته است.

ارتین کمالی افزود: هنگام سقوط از مکان بلند، افراد دچار صدمات متعدد در نواحی مختلف بدن شده اما بیشتر به علت ضربه به ناحیه سر و ضربه مغزی جان خود را از دست می دهند.ا


منبع : hadese24