تاریخ : 15:54 - 1400/07/06
کد خبر : 974689
سرویس خبری : فرهنگی
 

۶ کتاب انتشارات انقلاب اسلامی تجدید چاپ شدند

۶ کتاب انتشارات انقلاب اسلامی تجدید چاپ شدند

کارگر آنلاین | شش کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) تجدید چاپ شدند.

 شش کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) تجدید چاپ شدند.

  • کتاب «خون دلی که لعل شد» به چاپ نوزدهم رسید. این کتاب، خاطرات حضرت آیت الله العظمی علی خامنه ای‌(مدّظلّه العالی) از زندانها و تبعید دوران مبارزات انقلاب توسط خود ایشان ابتدا به زبان عربی نوشته شده و در بیروت با عنوان «إنّ مع الصّبر نصراً» به چاپ رسیده و سپس به قلم دکتر «محمدعلی آذرشب» گردآوری و به وسیله ی «محمدحسین باتمان غلیچ» به فارسی بازگردانی شده است.
  • کتاب «روش تحلیل سیاسی» مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی مهارت‌ها و فنون تحلیل سیاسی ست. چاپ هجدهم این کتاب روانه بازار کتاب شده است. این کتاب تلاشی است مبتنی بر منظومه‌ی فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌(مدّظلّه العالی) با هدف ارائه‌ی روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده‌ها در چهارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی. این مجموعه در قالب یک کتاب کار و در دو گفتار و دو ضمیمه تنظیم شده است.

کتاب «مطلع عشق» مجموعه ای است از پندها و نصایح رهبر معظم انقلاب به زوجهای جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان آغاز نمایند. کتاب حاضر به چاپ هفدهم رسیده است. این پندها و نصیحت ها که قبل از شروع و پس از پایان خطبه‌ی عقد ایراد شده، آمیخته ای است از حکمت های نظری و عملی که به زبانی ساده و شیرین بیان شده است. این مجموعه شامل چهار کلام و هفت رهنمود است. کلام ها در واقع ره توشه نظری و رهنمودها ره توشه عملی، به شمار می روند. در کلام ها، دانستنی هایی ضروری در مورد ازدواج و خانواده مطرح می شود و در رهنمودها، مهارت های زندگی مشترک و توصیه هایی به زوج های جوان.

در کتاب مطلع عشق که بر اساس فرمایشات معظم له در میان حدود ۳۰۰ خطبه عقد جمع آوری شده است، فرازهای گوناگون سخنان ایشان با عناوین مناسب متمایز گشته است.

  • کتاب «همرزمان حسین (علیه السلام)» برای شانزدهمین بار تجدید چاپ شد. این کتاب شامل مجموعه‌ سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) در سال ۱۳۵۲ در هیئت انصارالحسین (علیه‌السلام) تهران است که به تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمّه (علیهم‌السلام) می‌پردازد. این کتاب مشتمل بر ۱۰ سخنرانی رهبر انقلاب در ماه محرم سال ۱۳۵۱ هجری شمسی است. ایشان بین سال‌های ۴۶ تا ۵۵ به‌طور متناوب در مناسبت‌های مذهبی به تهران مسافرت می‌کردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن می‌پرداختند.

گفتنی ست پویش کتابخوانی همرزمان حسین (علیه السلام) تا ۱۹مهرماه ادامه دارد که علاقمندان می‌توانند با تهیه‌ی این کتاب از پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی به آدرس www.book-khamenei.ir در این مسابقه شرکت کنند.

  • کتاب «از نیمه خرداد» به کوشش دکتر مصطفی غفاری فراهم شده، به بررسی اندیشه و سازوکارهای رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌(مدّظلّه العالی) می پردازد و چاپ هشتم آن در دسترس علاقمندان قرار گرفت. در این کتاب از بیانات و خاطرات رهبر انقلاب استفاده شده و نویسنده تلاش کرده تا با گذر از تصویر رهبری به عنوان یک سخنران زبردست، به‌طور فشرده، نمایی روشن و سرراست از خطوط کلی زندگی، شخصیت، اندیشه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کند. این کتاب را می‌توان نخستین نمونه در مطالعات رهبری‌پژوهی مبتنی بر تجربه انقلاب اسلامی دانست که نه‌تنها به اندیشه، بلکه به الگوی کنش و سازوکارهای رهبری آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) پرداخته و این اثر پنجره ای برای درک منظومه فکری و منطق عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
  • کتاب «صاعقه‌ی گناه» از آثار جدید انتشارات انقلاب اسلامی ست که در اواخر بهار امسال چاپ شد و در حال حاضر، چاپ دوم آن روانه بازار شده است. این کتاب مجموعه کامل دیدگاه رهبر انقلاب درباره «گناه» است که با شیرینی مثال‌ها و نقل احادیث از زندگی ائمه اطهار به تبیین گناه و ابعاد مربوط به آن می‌پردازد. کتاب با تعریف معنای «گناه» آغاز می‌شود و در چند فصل به «تبیین ابعاد گناه»، «انواع گناه»، «عوامل گناه»، «عواقب گناه»، «آثار ترک گناه»، «موانع ارتکاب گناه» و «راه‌های علاج گناه» می‌پردازد. رهبر انقلاب در هر فصل از کتاب از شواهد قرآنی و احادیث معصومین علیهم‌السلام برای فهم و درک بهتر عنوان فصل و زیر عنوان‌های آن استفاده می‌کنند.

منبع : مهر