تاریخ : 06:50 - 1400/07/09
کد خبر : 981856
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بیانیه  کارگر ان در حمایت از تصمیم رهبری/ کالای خارجی وارد نکنید

بیانیه کارگر ان در حمایت از تصمیم رهبری/ کالای خارجی وارد نکنید

کارگرآنلاین|خانه کارگر در جهت حمایت از نامه رهبری درباره منع واردات کالاهای لوازم خانگی خارجی بیانیه‌ای صادر کرد.

در  این بیانیه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

حمایت از تولید ملی و اشتغال در عرصه واحد‌ها، کارخانجات و شرکت‌های داخلی که از دغدغه‌های دیرینه مقام معظم رهبری است در نامه پر از نگرانی ایشان نشانگر عمق توجه ایشان به مشکلات صنایع داخلی و نقش مخرب واردات در این عرصه است. 

  • متاسفانه اکنون میلیون‌ها کالای لوازم خانگی که ساخت سایر کشورها است بواسطه کم‌توجهی منازل ایرانیان به عنوان تابلوی تبلیغات خارجی این کشورها و شرکت های‌شان می‌باشد. 
  • در حقیقت کالای لوازم خانگی پرچم هر کشوری است و دریغ کردن پرچم ایران از ایرانیان نشانگر بی‌توجهی بسیاری از خوانندگان، گردانندگان و اداره کنندگان اقتصادی بوده و هست. اینک بایستی نامه حضرت ایشان به ریاست محترم جمهور نقطه عطفی تلقی گردد که بر اساس آن برای همه واردات به همین اندازه دقت و توجه شود. شاید کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور در همین طریق و مشی باشد که می‌تواند باعث کاهش تقاضا در عرصه پول خارجی گردد. . 

هر اندازه شاهد کاهش تقاضای پول خارجی باشیم به همان اندازه باعث تقویت پول ملی و تقویت قدرت خرید مردم و جلوگیری از تورم بیشتر گردیده ایم. امروز قاچاق و واردات بی‌رویه و بعضاً محصولات ساخته شده، علاوه بر تاراج منابع و دستاوردهای ارزی کشور در این شرایط حساس تحریم به دست آمده، باعث بر باد دادن صدها هزار شغل به خارجی‌ها می‌گردد. 

  • به دستور مقام معظم رهبری که بسیار سنجیده و پخته و کارشناسانه تنظیم گردیده است، اگر با همین دقت توسط مجریان امر اجرا گردد و به سایر موضوعات مشابه تعمیم داده شود، دیر نخواهد بود که این پرش وحشتناک قیمت کالاها متوقف و مسیر نزولی ارزش پول ملی به تقویت و افزایش قدرت آن می‌انجامد. 
  • توجه ریاست محترم جمهور در پیگیری امر، اهتمام وزارت صمت به حمایت، تقویت و تکمیل زنجیره تامین قطعات مورد نیاز این صنعت و نیز تقویت تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی و بازنشستگی و. . جهت توزیع بهینه این محصولات، پیشبرد دقیق و مو به موی آن توسط مسئولین بانک مرکزی که باید از تخصیص جلوگیری نمایند، می‌تواند سبب دوام و اثرمندسازی این تصمیم مهم باشد. 
  • بنابراین جامعه کارگری و خانه کارگر ضمن استقبال از این چرخه مبارک، این مسیر حرکتی را، تنها راه جلوگیری از فشار بیشتر به طبقات ضعیف و تضعیف تولید ملی می‌داند. 
  • امیدواریم که همگی با دقت به این فرمایش و سایر فرمایشاتی که در هفته‌های اخیر در عرصه اقتصادی شاهد آن بودیم نظیر تاکید بر مولدها به جای غیر مولدها، بر تولید کنندگان به جای سوداگران، همگی کنار هم به عنوان یک نقشه راه برنامه کار اقتصادی کشور باشد، انشاالله.

انتهای پیام/