تاریخ : 02:00 - 1399/06/16
کد خبر : 100048
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان با افزایش قیمت لبنیات

کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان با افزایش قیمت لبنیات

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: با افزایش قیمت لبنیات در کشور سن ابتلا به بیماری پوکی استخوان در بین مردم کاهش پیدا کرده است.

کارگر آنلاین : زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  با اشاره به تاثیر منفی  افزایش قیمت لبنیات به ویژه شیر در کاهش مصرف این ماده غذایی غنی از کلسیم در بین مردم، اظهار کرد: امروزه قیمت لبنیات در کشور افزایش  پیدا کرده است و این موضوع می‌تواند در سلامت افراد کم برخوردار  تاثیر منفی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات سلامتی کودکان و نوجوانان را به خطر می اندازد، ادامه داد: افزایش قیمت لبنیات باعث می شود تا بسیاری از افراد جامعه لبنیات را از سبد غذایی خود حذف کنند و این موضوع سبب می‌شود تا بیماری های مختلف مانند پوکی و شکستگی های پی در پی استخوان بروز پیدا کرده و تراکم استخوانی در کودکان و نوجوانان  کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: کاهش مصرف روزانه لبنیات به دلیل افزایش قیمت سبب می شود تا   سن شیوع بیماری پوکی استخوان کاهش پیدا کرده و بیماری های مرتبط با استخوان به دلیل کمبود کلسیم مورد نیاز بدن در افراد به خصوص دهک های کم درآمد بروز پیدا کند.

تحمیل هزینه های اضافی بر نظام سلامت با کاهش مصرف لبنیات

اوگفت: شیوع بیماری هایی مانند پوکی استخوان در بین مردم به ویژه جوانان باعث افزایش هزینه های تحمیلی بر حوزه سلامت و خانواده های کم برخوردار می شود، به همین دلیل مسئولان ذی‌ربط باید توجه بیشتری نسبت به متعادل نگه داشتن قیمت لبنیات در کشور با توجه به اثر بخشی زیاد این مواد غذایی بر بدن داشته باشند.

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  یادآوری کرد: یکی از طرح های وزارت بهداشت توزیع شیر در بین دانش آموزان در ایام مدرسه بود. هدف این طرح رفع کمبود کلسیم مورد نیاز دانش آموزان و پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری های اسکلتی مختلف در دوران نوجوانی و حتی بزرگسالی بود که با بروز بیماری کرونا این طرح درحال حاضر اجرا نمی شود.

 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان