تاریخ : 15:08 - 1399/06/16
کد خبر : 100337
سرویس خبری : حوادث
 

غرق شدن دو کودک بوشهری به خاطر نبود اسکله در ساحل

غرق شدن دو کودک بوشهری به خاطر نبود اسکله در ساحل

دو کودک که به همراه پدر خود به ساحل رفته بودند، در حال شنا در جایگاه شستشو لنج های این بندر بودند که به دلیل وجود چاله ساحلی، به دور از چشم پدر وارد این گودی شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش کارگر آنلاین، دو کودک که به همراه پدر خود به ساحل رفته بودند، در حال شنا در جایگاه شستشو لنج های این بندر بودند که به دلیل وجود چاله ساحلی، به دور از چشم پدر وارد این گودی شدند و جان خود را از دست دادند.

غلامرضا درویشی در بخش دلوار شهرستان تنگستان اظهار داشت: متأسفانه دو کودک از اهالی خورشهاب در ساحل این روستا غرق شده و جان باختند.

دهیار روستای خور شهاب تنگستان افزود: دو کودک که به همراه پدر خود به ساحل رفته بودند، در حال شنا در جایگاه شستشو لنج های این بندر بودند که به دلیل وجود چاله ساحلی، به دور از چشم پدر وارد این گودی شدند و جان خود را از دست دادند.

وی در خصوص علت حادثه گفت: در محل شستشوی لنج ها و شناورهای صیادی حفره بزرگی ایجاد می‌شود که در حالت عادی این چاله‌ها با خاک ساحل پوشانده می‌شود اما به دلیل جزر و مد دریا این خاک‌ها جابه‌جا می‌شوند و حفره نمایان می‌شود. به همین خاطر گاهی افرادی که برای شنا به این مناطق می‌آیند، در این چاله‌ها غرق می‌شوند.

سید نفیسه ابطحی نیز دراین‌رابطه گفت: برخی از شناورهای صیادی مقررات مربوط به محل پهلوگیری را رعایت نمی‌کنند و در محل شنای مردم روستا به شستشوی لنج یا قایق خود مشغول می‌شوند که همین کار باعث ایجاد چاله‌هایی در محل شنای مردم می‌شود و سالیانه افراد زیادی در این چاله‌ها غرق شده و با کمک اهالی از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

 رئیس شورای بندر رستمی افزود: بارها برای رعایت ضوابط جانمایی محل شستشوی شناورها با بخشدار دلوار مکاتبه کرده‌ایم. وی هم پیگیر موضوع بوده‌اند اما تاکنون از متولیان امر که باید نسبت به جانمایی حریم شناورها اقدام کنند، پیگیری چشمگیری شاهد نبوده‌ایم تا این‌گونه شاهد غرق شدن عزیزانمان باشیم.


منبع : hadese24