تاریخ : 11:32 - 1399/06/17
کد خبر : 100892
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

درمان کرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

درمان کرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

شیوع کووید-19 باعث درگیری افراد زیادی در دنیا شده و هر روز اخبار متفاوتی از درمان کرونا منتشر می‌شود. اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مباحثی مانند درمان کرونا با زهر زنبورعسل مطرح شدهو یک سری تفاسیری به این قضیه دامن زده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین، شیوع کووید-19 باعث درگیری افراد زیادی در دنیا شده و هر روز اخبار متفاوتی از درمان کرونا منتشر می‌شود. اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مباحثی مانند درمان کرونا با زهر زنبورعسل مطرح شدهو یک سری تفاسیری به این قضیه دامن زده‌اند.

درخصوص صحت این ادعا از نظر پزشکی اولا باید تاکید کرد هنوز مستندات و مدارک کافی در جهت تایید موضوع فوق وجود نداشته و این بحث پشتوانه علمی ندارد. ثانیا بحث استفاده از سم زنبور عسل می‌تواند مشکلات بزرگ و خطرات جبران ناپذیری را برای افراد استفاده‌کننده، به‌خصوص افراد مبتلا به آلرژی و آسم به وجود آورد که حتی می‌تواند منجر به فوت فرد شود.به این صورت که سم زنبور می‌تواند در افراد حساس شوک آنافیلاکسی به‌وجود آورد و به این ترتیب زمینه‌ساز مرگ فرد شود. واکنش‌های مرگبار حساسیتی با تکرار برخورد با زنبور تشدید و خطرناک‌تر می‌شود و با انسداد مسیر تنفس فرد و تغییر برون‌ده قلب، جان فرد مبتلا را تهدید می‌کند.بر این اساس، به‌شدت توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم و آسیب‌پذیر، در صورت مشاهده علائم ابتلا به کووید-19 پیش از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنند، درمان صحیح خود را دریافت کنند و فریب تبلیغات نادرست و شایعات را نخورند و با اقدامات خودسرانه جان خود و سایر اطرافیان‌شان را به خطر نیندازند.


منبع : سلامت نیوز