تاریخ : 10:31 - 1399/06/18
کد خبر : 101205
سرویس خبری : حوادث
 

مسمومیت نفر120 در روستای  شیخ‌صله کرمانشاه + جزئیات

مسمومیت نفر120 در روستای شیخ‌صله کرمانشاه + جزئیات

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از افزایش تعداد افراد دارای علائم مسمومیت در روستا شیخ صله این شهرستان به 120 نفر خبرداد و گفت: درحال حاضر یازده دستگاه آمبولانس با اکیپ‌های پزشکی در این روستا و بیمارستان صحرایی شهرستان مستقر شده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین، یدالله شکری در پی مسمومیت جمعی از اهالی روستای شیخ صله ثلاث باباجانی استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت این حادثه اظهارکرد: ساعت 8:30 دقیقه صبح دیروز(17 شهریور) تعدادی از اهالی روستای شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی با علائم مسمومیت به بیمارستان صحرایی این شهرستان مراجعه کردند و متعاقب آن تعداد مراجعین دارای علائم مسمومیت  از این روستا به بیمارستان صحرایی بیشتر شد.

وی تصریح کرد: دراین راستا، دو تیم پزشکی را به روستا اعزام کردیم و جلسه شورای بهداشت و مدیریت بحران شهرستان را نیز تشکیل دادیم.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: علیرغم اینکه تعداد مراجعین دارای علائم مسمومیت به بیمارستان صحرایی ثلاث تا ساعت 16عصر کم شده بود و وضعیت آرامی را می‌گذراندیم، اما از حدود ساعت 17 تعداد مراجعین دوباره افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: از صبح دیروز تاکنون(صبح سه شنبه) جمعا 120 نفر دارای علائم مسمومیت در روستای شیخ صله داشته‌ایم که 20 نفر آنها از طریق یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی مرکز استان اعزام شدند.

شکری یادآورشد: همچنین در حال حاضر یازده نفر از اهالی این روستا نیز در بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی بستری هستند و 89 نفر هم بصورت سرپایی مداوا و مرخص شده اند.

 وی افزود: هم اکنون چهار دستگاه آمبولانس با دو تیم پزشکی که مربوط به شهرستان هستند در روستای شیخ صله مستقر شده‌اند و هفت دستگاه آمبولانس نیز که از شهرستانهای اطراف اعزام شده‌اند در بیمارستان صحرایی حضور دارند.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: از آنجایی که احتمال می‌دهیم مسمومیت اهالی این روستا به دلیل آب شرب باشد، برای همین چهار هزار بطری آب معدنی و دو تانکر آبرسان را در روستای شیخ صله مستقر کرده‌ایم و توصیه های بهداشتی لازم هم به مردم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بدنبال شناسایی منشا بیماری هستیم، گفت: در این راستا از منبع آب روستا نمونه گیری‌ شده و مشغول آزمایش آن هستند که احتمالا امروز(سه شنبه) نتایج آن مشخص و اعلام شود.

شکری در پاسخ به اینکه منبع تامین آب شرب اهالی این روستا از کجاست، گفت: آب روستا و بازارچه شیخ صله از چشمه هدایت می‌شود و به منبع اصلی می‌رسد، در آنجا از طریق یک دستگاه اتوماتیک، کلرزنی می‌شود، اما از آنجایی که طی چند روز گذشته دستگاه اتوماتیک خراب شده و کلرزنی آب دستی انجام می‌شده، حدس ما این است که مسمومیت اهالی روستا به دلیل همین آب شرب باشد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت در روستای شیخ صله آرام است و فعلا نیازی به اعزام تیم‌های پزشکی از مرکز استان نیست. اگر موارد جدیدی هم باشد در بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی بستری می‌شوند.

روستای مرزی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی 570 خانوار با 2500 نفر جمعیت دارد.


منبع : ایسنا