تاریخ : 10:37 - 1399/06/18
کد خبر : 101206
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

روند صعودی مبتلایان به کرونا در پیرانشهر آغاز شد

روند صعودی مبتلایان به کرونا در پیرانشهر آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر با اشاره به وجود روند نزولی و حتی به صفر رسیدن تعداد بستری در روزهای ابتدایی شهریور امسال در این شهرستان گفت: طی هفته گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این منطقه آغاز شد که امیدواریم تداوم نداشته باشد.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر مجید کاسیان‌زاده روز سه شنبه افزود: در اواخر مرداد و اوایل شهریورماه جاری، روند ابتلا به بیماری کرونا در پیرانشهر نزولی بود به نحوی که در هفته آغازین شهریور، تعداد بستری ها در این شهرستان به مدت یک هفته، به صفر رسید.

وی اضافه کرد: با این وجود، طی ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش ایزوله این بیمارستان بستری شده که ۲ تن از آنان کمتر از ۳۵ سال سن دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر با اشاره به فوت یک بانوی ۴۷ ساله پیرانشهری بر اثر کرونا طی دیروز، دوشنبه بیان کرد: هفته گذشته این بانوی ۴۷ ساله با بیماری زمینه ای و حال نامساعد به بیمارستان پیرانشهر مراجعه کرده بود که به دلیل وخامت حال، به ارومیه اعزام شد و متاسفانه روز دوشنبه فوت کرد.

کاسیان زاده با اشاره به بازگشایی مدارس در روزهای اخیر اظهار کرد: کارشناسان شبکه بهداشت در روزهای اخیر به طور منظم از مدارس بازدید کرده و مشاهده کرده اند که در برخی موارد، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشده که در صورت ادامه وضع کنونی ناچار به اتخاذ تصمیم جدید و گزارش وضع موجود به استان خواهیم بود.

وی یکی از اصلی ترین عوامل افزایش آمارهای ابتلا به کرونا در پیرانشهر را بی توجهی به استفاده از ماسک اعلام کرد و گفت: متاسفانه شهروندان در این شهرستان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کرده اند و این موضوع با بازگشایی مدارس، خطر افزایش آمارها را پی دارد و احتمال می رود با ادامه وضع کنونی شاهد پیک بعدی کرونا در شهرستان باشیم.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و به دلیل وجود مرز تمرچین و بازارچه مرزی و جاذبه های طبیعی گردشگری، تردد مسافران و گردشگران در این منطقه بیشتر است.

این موضوع باعث شده طی ماه‌های گذشته پیرانشهر همواره جزو شهرهایی با بیشترین آمار ابتلا به نسبت جمعیت در استان باشد.


منبع : ایرنا