تاریخ : 16:07 - 1399/06/18
کد خبر : 101650
سرویس خبری : حوادث
 

داغ دختر آبی یکساله شد / بازخوانی ماجرای دختر استقلالی که خودسوزی کرد

داغ دختر آبی یکساله شد / بازخوانی ماجرای دختر استقلالی که خودسوزی کرد

یک سال قبل در چنین روزی سحر خدایاری، دختر هوادار تیم استقلال که چند روز قبل مقابل دادگاه انقلاب دست به خودسوزی زده و دچار سوختگی 90 درصدی شده بود روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد. در سالگرد این حادثه هولناک به بازخوانی این ماجرا می پردازیم.

کارگر آنلاین :  این دختر جوان که سحر نام داشت و به دختر آبی مشهور شده بود، اسفندماه سال 97 وقتی با استفاده از کلاه گیس و لباس پسرانه قصد داشت برای تماشای مسابقه فوتبال استقلال و العین وارد ورزشگاه آزادی شود توسط پلیس دستگیر شد. آنطور که بعد توسط مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام شد اتهامات او جریحه‌دار کردن عفت عمومی و توهین به مأموران بود. به این ترتیب بود که پرونده ای برای او در دادسرای انقلاب تشکیل شد و در حالی که وی با وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود پرونده اش به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

قاضی دادگاه انقلاب روز 11 شهریور را برای رسیدگی به پرونده سحر تعیین کرده بود اما او آن روز وقتی به دادگاه رفت فهمید قاضی به مرخصی رفته و زمان دیگری برای رسیدگی به پرونده اش در نظر گرفته شده است اما زمانی که قصد داشت از دادگاه خارج شود شنید که قاضی برایش 6 ماه حبس در نظر گرفته است. هرچند این موضوع از سوی مرکز رسانه قوه قضائیه رد و اعلام شده که هنوز هیج رایی در این پرونده صادر نشده است اما دختر جوان پس از خروج از ساختمان دادگاه در اقدامی شتاب زده روی خودش بنزین ریخت و خودش را آتش زد.

 

دقایقی بعد از این حادثه امدادگران اوژانس سحر را به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری رساندند اما او دچار سوختگی 90 درصدی شده بود. با این حال تلاش ها برای مداوای وی ادامه یافت.

این حادثه بازتاب گسترده ای داشت. طوری که معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان مجلس به این حادثه واکنش نشان دادند. حتی برخی از بازیکنان تیم استقلال نیز در پست های اینستاگرامی با این دختر و خانواده اش ابراز همدردی کردند و سحر 29 ساله به دختر آبی مشهور شد.

 

از آن به بعد همه درباره دختر آبی صحبت و وضعیت وی را با نگرانی دنبال می کردند. آنطور که خانواده اش اعلام کردند سحر لیسانس مترجمی زبان داشت و عاشق فوتبال و استقلال بود و همیشه دوست داشت در ورزشگاه آزادی بازی استقال را از نزدیک ببیند. او که همراه خانواده اش ساکن قم بود پیش از این یک مرتبه دست به خودکشی زده اما نجات یافته بود.

در شرایطی که تلاش های کادر پزشکی برای نجات دختر آبی ادامه داشت او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

 


منبع : hadese24