تاریخ : 11:56 - 1399/06/21
کد خبر : 109198
سرویس خبری : حوادث
 

فروش شیشه در قالب قرص لاغری

فروش شیشه در قالب قرص لاغری

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی به والدین هشدار داد مراقب فرزندان خود باشند تا در دام مواد مخدر صنعتی که با شکل‌های جدید و جذاب وارد بازار می‌شود و جامعه هدف آنها نوجوانان و جوانان هستند، گرفتار نشوند.

کارگر آنلاین : سردار مجید کریمی در پاسخ به این سئوال  مبنی بر اینکه آیا ماده مخدر جدیدی در آزمایشگاه های پلیس کشف و تایید شده است تا به اطلاع عموم مردم برای هوشیاری و آگاه سازی برسانیم؟ افزود: خوشبختانه ماده مخدر جدیدی کشف نشده است اما قاچاقچیان همواره نهایت سوء استفاده را کرده و سعی می کنند با تغییر در شکل ظاهری مواد مخدر صنعتی شیشه مخاطبان خود را جذب کنند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان، مواد مخدر قبلی را با تغییر لگو،  بسته بندی، رنگ و لعاب و شکلهای مختلف در بازار عرضه می کنند تا از این طریق نوجوانان و جوانان را به سمت مصرف این موادمخدر سوق دهند.

انهدام باند فروش قرص های لاغری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: پلیس در این راستا باندی را منهدم کرد که در قالب فروش قرص های لاغری شیشه، آن را وارد بازار می کردند که در بسته بندی خارجی عرضه می شد در صورتی که داخلی بود.

سردار کریمی اضافه کرد: اعضای این باند سه نفره دستگی شدند، این افراد شیشه را در درون کپسول هایی بسته بندی کرده و در قالب قرص های لاغری آن را وارد بازار می کردند و بخشی از آن در آرایشگاه های زنانه به فروش می رفت.

 وی با بیان اینکه مخاطبان این قرص ها بیشتر قشر بانوان بودند، گفت: در هیچ جای دنیای نمونه ای از ماده مخدری را ندیدم که به رنگ های فسفری، آبی. قرمز باشد چر که پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با سایر پلیس های تخصصی ارتباط دارند، قاچاقچیان شیشه را در رنگ های متنوع و جذاب تولید کرده تا مخاطبان خود را جذب کنند.

سردار کریمی اضافه کرد: اکنون مواد رونگردانی در بازار موجود است که به شکل عکس های کارتونی عرضه می شود و کاملا مشخص است که جامعه هدف تولید کنندگان و توزیع کنندگان آن نوجوانان هستند. پلیس در این زمینه ورود کرده و توزیع کنندگان را با اشراف اطلاعاتی شناسایی و دستگیر می کند اما شهروندان باید هوشیار باشند تا فرزندان آن ها در دام شیادان گرفتار نشوند و این مساله از  دغدغه های خانواده ها است براین اساس باید نظارت کافی نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا آن ها دچار آسیب نشوند.


منبع : hadese24