تاریخ : 16:12 - 1399/06/22
کد خبر : 112955
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

این عامل خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

این عامل خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد «بی خوابی» خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را دست کم به میزان ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش کارگر آنلاین، دانشمندان بیش از یک هزار مطالعه علمی را که در مورد دیابت انجام شده بود را بررسی کردند و درنهایت دریافتند، افرادی که خواب متعادل ندارند در معرض خطر برای ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

این بررسی تأکید می‌کند، حتی افرادی که در شرایط وزن مناسب هستند و بدن سالم دارند با بی‌خوابی و کم خوابی دست کم ۷ درصد ریسک ابتلای خود به بیماری مذکور را افزایش می‌دهند.

بنابراین، افرادی که برای داشتن یک خواب خوب شبانه تلاش می‌کنند، به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را دارند، حتی اگر وزن آنها سالم باشد.

با مرور بیش از ۱۰۰۰ مطالعه علمی در مورد دیابت ، افراد بی خوابی در مقایسه با افراد خوب خواب ۱۷ درصد در معرض خطر بودند.

محققان انگلیسی میگویند: افرادی که کم خواب هستند عدم تعادل هورمون دارند که با افزایش اشتها، گرایش بیشتر به غذاهای کالری بالا پیدا می‌کنند و همین موضوع اضافه‌وزن و پس از ان زمینه بروز دیابت را در آنها فراهم می‌کند.

مطالعات قبلی همچنین به یک ژن معیوب اشاره کرده‌اند که باعث اختلال در ارتباط بین ریتم ۲۴ ساعته یا شبانه روزی ما و آزاد شدن هورمون انسولین می‌شود که سطح قند خون را کنترل می‌کند.

براساس آمار موجود، انگلیسی‌ها کم خواب‌ترین افراد در اروپا هستند؛ حدود دو سوم بزرگسالان اعتراف می‌کنند که هفت ساعت خواب توصیه شده در شب را دریافت نمی‌کنند.

این مطالعه که در ژورنال «Diabetologia» منتشر شده است، بیان نکرده که افراد باید چه مقدار بخوابند تا بی‌خوابی تلقی نشود؛ اما بزرگسالان به طور معمول باید ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه داشته‌ باشند.


منبع : سلامت نیوز