تاریخ : 23:02 - 1399/06/22
کد خبر : 113866
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بورس از فاز ریزش خارج شد/شاخص به کدام سمت می‌رود؟

بورس از فاز ریزش خارج شد/شاخص به کدام سمت می‌رود؟

شاخص بورس از پس عقب نشینی به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحد تحت تاثیر دو اتفاق مهم امروز روی مثبت را دید، یکی برخورد با کف مقاومتی و دیگری حمایت‌های ریز و درشت تدارک دیده شده برای حمایت از بازار سرمایه.

کارگر آنلاین : مثبت شدن شاخص این آنید را در دل بسیاری از سهامداران زنده مرد که دوران ریزش رو به پایان است .مهمتر از امروز اما فرداست، شاخص بورس فردا به کدام سو می‌رود؟ مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در این خصوص گفت: تا روز ۳۱ شهریور ماه که ای پی اس های جدید بیاید، ممکن است یک روز شاخص مثبت و یک روز منفی باشد.

وی تاکید کرد: با این حال به نظر می‌رسد اصلاحات تمام شده است اما رشد شانسی هم نداریم.
وی اضافه کرد: نباید سرنوشت بورس را چندان به فردا گره زد چون هنوز متغیرهای ساختاری منتشر نشده است. اما مصوبات اخیر باعث شده است شاخص توسط هولدینگ‌ها، بانک‌ها و حتی خزانه تقویت شود و همه این تصمیمات در کنار هم ، تقاضا را سنگین کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که عملکرد حقوقی‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟گفت:مصوبات خیلی خوبی در جهت حمایت از طرف تقاضا در شورای بورس تصویب شد. مطمئنا این حمایت‌ها در مهر ماه اثر بیشتری دارد. گرچه سهام‌دارهای عمده می دانند که سود شرکت‌ها چقدر است و وارد شدند.
وی تاکید کرد: از دوشنبه به بعد وضعیت بازار بیش از پیش قابل تفسیر است اما به نظر می‌رسد پاییز مثبت و خیلی خوبی در پیش باشد.

وی گفت: من معتقدم با اتفاقات رخ دادن ترسی بسیاری از حقیقی‌ها کاهش یافت.

او در پاسخ به این سئوال که شاخص تا چه سقفی پیشروی خواهد داشت؟ گفت: من پیش بینی میکنم شاخص از ۲ میلیون و پانصد هزار واحد عبور کند. گفتنی است  

اولین روز از هفته چهارم شهریور با سیر صعود بیش از ۱٫۵ درصدی شاخص کل همراه بود و شاخص کل به یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید، این رشد در حالی است که شاخص هم‌وزن و ارزش معاملات روند نزولی داشت.
در اولین روز هفته شاخص کل بازار سهام بیش از ۱.۵ درصد رشد داشت و به یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید، این رشد درحالی بود که شاخص هم‌وزن و ارزش معاملات روندی نزولی داشتند.

همچنین در بازار امروز نمادهای فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۴۹۰۶، ۴۶۱۳ و ۴۲۳۱ بیشترین تاثیر مثبت روی روند معاملات را داشتند، در حالی که نماد وبملت با ۴۷۹۳ بیشترین تاثیر منفی را روی بازار داشت.
همچنین نماد وبملت با افت قیمت ۱۴.۵ درصدی به قیمت ۵۶۰ تومان رسید.

مجموع ارزش معاملات امروز بازار سهام چیزی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود و نمادهای فارس، فولاد و فملی به ترتیب صف خرید ۱۵، ۳۴ و ۳۹ میلیونی را به ثبت رساندند.
همچنین اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت مس از حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از سهام مس در بازار سهام خبر داد.

نمادهای خودرویی امروز هم با صف فروش به کار خود در بازار سهام خاتمه دادند.

 


منبع : خبرآنلاین