تاریخ : 05:10 - 1399/06/23
کد خبر : 114240
سرویس خبری : حوادث
 

دیه 20 میلیونی، بهای آزادی زن جوان بعد از 14 سال

دیه 20 میلیونی، بهای آزادی زن جوان بعد از 14 سال

زنی جوان که به قتل شوهرش متهم است با فراهم‌شدن مبلغ 20 میلیون تومان آزاد خواهد شد و به زندگی بازمی‌گردد. این زن از نیکوکاران درخواست کمک کرد.

کارگر آنلاین : فرشته از 18سالگی به جرم قتل همسرش در زندان است. از همان روزها تا امروز که 32 سال از عمرش گذشته به دلیل فقر، از داشتن وکیل تعیینی و حتی دیدار با خانواده که در شهرستان زندگی می‌کنند محروم بوده است. او به علت افسردگی شدید حالا بیش از سه سال است که در بیمارستان روان‌پزشکی رازی بستری است و در تماسش با خیرین طلب دیدار می‌کند و می‌خواهد آدم‌ها را ببیند.

فرشته حتی دو سال بیش از جنبه عمومی جرمش مجازات زندان را از سر گذرانده و تنها با پرداخت دیه می‌تواند آزادی را تجربه کند و برای زندگی نزد پدر کهنسالش بازگردد. تمامی شکات این پرونده رضایت داده‌اند و فقط پرداخت مبلغ 250 میلیون به یکی از آنها که از شکایتش صرف‌نظر نکرده، می‌تواند فرشته را از بند برهاند.

بنا بر گفته مسئولان زندان و قاضی پرونده افسردگی فرشته به حدی است که در صورتی که آزاد نشود، ممکن است بهار سال بعد را نبیند. هرچند این متهم در ابتدا به قتل همسرش اعتراف کرد، اما بعد از آن گفته‌هایش را پس گرفت و مدعی شد یکی از اعضای خانواده شوهرش قتل را انجام داده است، اما ادعای جدید دیگر مورد قبول دادسرا قرار نگرفت.

پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 وقت دادگاه کیفری استان تهران رفت. فرشته در جلسه محاکمه گفت: من و شوهرم رابطه خوبی با‌هم داشتیم و او را دوست داشتم. من شوهرم را نکشتم و فرد دیگری او را کشت و من با او درگیری نداشتم.

فرشته با پرداخت 250 میلیون تومان که بخش عمده آن تأمین شده، آزاد می‌شود. این زن که مجازات زیادی کشیده در تماس‌ها از بیمارستان روان‌پزشکی رازی می‌گوید درد ندیدن مادرش در آخرین لحظات و حتی عدم حضور در مراسم خاکسپاری و ندیدن روی آزادی در بهترین روزهای جوانی‌اش و دست‌و‌پنجه نرم‌‌کردن با فقر تنها بخشی از مجازاتی است که او در زندگی دیده است. شاید بتوان با رهاکردن او از بیمارستان روان‌پزشکی و رساندنش به آغوش پدر، کمی طعم زندگی را به زنی هدیه کرد که هرگز خوشبخت نبوده است. از روز پنجشنبه گذشته و به همت محسن چاوشی و با انتشار داستان زندگی این زن جوان و شرمسار از گناه، مبلغ 190 میلیون تومان جمع‌آوری شده و مبالغی هم توسط خیرین دیگر جمع‌آوری شده و این متهم با آزادی تنها 20 میلیون تومان فاصله دارد.

 نیکوکاران می‌توانند کمک کنند فرشته از بیمارستان روان‌پزشکی و زندان زنان به آغوش امن پدرش بازگردد. شما می‌توانید کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۴۷٠۶۱۰۵۶۹۶۰۹۱۳ به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی که از خبرنگاران روزنامه «شرق» است، واریز کنید.


منبع : hadese24