تاریخ : 22:59 - 1399/06/23
کد خبر : 117594
سرویس خبری : حوادث
 

وزش باد شدید موقتی در جنوب تهران

وزش باد شدید موقتی در جنوب تهران

کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد شدید تاپایان هفته مهمان نوار شرقی کشور و مناطق جنوبی تهران خواهد بود.

امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فردا در سواحل دریای خزر، استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ،شمال زنجان، شاهد بارش باران و وزش باد موقتی خواهیم بود گفت: در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در شمال استان‌های سمنان، البرز و تهران بارش‌ پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد:همچنین  در ارتفاعات زاگرس مرکزی،  استان های کهگیلویه و بویراحمد ،چهارمحال و بختیاری و جنوب شرق لرستان شاهد رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی خواهیم بود.

سرکرده اظهار کرد: پدیده خاص تا پایان هفته مربوط به نواحی شرق کشور شامل وزش بادهای ۱۲۰ روزه است که زمینه ساز ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت  هوا می شود.

 کارشناس هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن جریانات هوا در سواحل دریای خزر شاهد کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا  در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

او در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان تهران گفت:  فردا دمای هوای تهران در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه می رسد . همچنین تا پایان هفته در ساعات پایانی شب شاهد وزش بادهای موقتی در جنوب تهران خواهیم بود که زمینه ساز گردوخاک می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فردا در برخی از مناطق استان های مازندران و گلستان بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. در ساعات بعد از ظهر، درشمال هرمزگان، جنوب غرب کرمان و جنوب فارس نیز رشد ابر و رگبارپراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در منطقه زابل گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.