تاریخ : 12:33 - 1399/06/24
کد خبر : 119364
سرویس خبری : حوادث
 

آبروریزی مرد یزدی با ایجاد صفحه جعلی اینستاگرامی برای همسرش

آبروریزی مرد یزدی با ایجاد صفحه جعلی اینستاگرامی برای همسرش

رئیس پلیس فتا یزد از رسوایی جوانی که از روی ناآشنایی با شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد صفحه جعلی اینستاگرامی برای همسرش کرده بود در این استان خبر داد.

کارگر آنلاین| سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی به اداره پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در محیط اینستاگرام، با استفاده از تصویر وی اقدام به ایجاد صفحه‌ای جعلی و مشابه صفحه اینستاگرامی وی کرده و سپس نسبت به دنبال نمودن صفحات غیراخلاقی اقدام و باعث بی‌آبرویی‌اش شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی و دستور مقام قضایی به پلیس فتا منتقل و بعد از بررسی های انجام شده مشخص شد، که متهم همسر شاکیه بوده و در اظهارت خود در این‌باره گفته است، از روی عدم نا آشنایی با شبکه اجتماعی ایسنتاگرام، این صفحه را برای سرگرمی ساخته و صفحات غیر اخلاقی را از روی کنجکاوی دنبال کرده و به اهمیت موضوع واقف نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان یزد در این خصوص گفت: اگرچه شاکیه در این پرونده از شکایت خود صرف‌ نظر کرده و رضایت خود را اعلام کرده است ولی ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، به نام دیگری و بدون اجازه وی از مصادیق بزه جعل رایانه‌ای محسوب شده و هرگونه نسبت دادن و نشر اکاذیب در این فضا با هر قصد و نیتی باشد جرم و برابر قانون با شخص خاطی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان یزد تصریح کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

 وی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.


منبع : hadese24