تاریخ : 15:08 - 1399/06/24
کد خبر : 120128
سرویس خبری : حوادث
 

اخاذی میلیاردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

اخاذی میلیاردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری خانمی که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی شاکی قصد اخاذی ۵ میلیارد تومانی را داشت خبر داد.

کارگر آنلاین| سرهنگ علی قهرمان طالع ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مراجعه شاکی پرونده و ادعا در زمینه اینکه پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخص یا اشخاصی ناشناس در پیام‌رسان تلگرام دریافت و از وی می‌خواهند در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی باید مبلغ ۵ میلیارد تومان از طریق ارز دیجیتال در عرض پنج روز به آن‌ها پرداخت کند، خواستار رسیدگی به موضوع شد.

وی افزود: کارآگاهان سایبری این پلیس بلافاصله دست ‌به‌ کار شده و شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود برای پرونده کردند و با توجه به اینکه شماره تلفن موجود در پرونده مجازی بوده، ماموران با  بررسی سرنخ‌ها و به‌ کارگیری ترفندهای فنی و پلیسی به خانمی مظنون و جهت بازجویی به پلیس فتا دعوت کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا افزود: در بازجویی‌های اولیه مظنون پرونده در ابتدا عنوان کرد که قبلاً با شاکی در ارتباط بوده و هیچ‌ گونه عکس و فیلمی در اختیارش نیست و احتمالاً این کار توسط سارقانی که گوشی وی را چند ماه قبل دزدیده‌اند استخراج و صورت گرفته است.

قهرمان طالع ادامه داد: افسران به ادعاهای مظنون پرونده مشکوک شده و پس از بررسی گوشی و تجهیزات وی مشخص شد که این خانم خود شخص تهدید کننده است که به دلیل آگاهی از شرایط مالی خوب و موقعیت اجتماعی خاص شاکی قصد تهدید و اخاذی از وی را داشته که پس از هماهنگی‌های لازم  بلافاصله دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: همه کاربران فضای مجازی باید بدانند که هر گونه ارتباط و رد و بدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و آبروریزی شده و باعث تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود، پس مراقب ارتباطات در این فضا باشید، در ضمن کاربران می‌توانند جهت دریافت هر گونه مشاوره از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.


منبع : hadese24