تاریخ : 03:18 - 1399/06/25
کد خبر : 121610
سرویس خبری : حوادث
 

بازگشت به زندگی از پای چوبه دار با پرداخت 900 میلیون تومان

بازگشت به زندگی از پای چوبه دار با پرداخت 900 میلیون تومان

مردی که در جریان درگیری خانوادگی یکی از بستگانش را با شلیک گلوله به قتل رسانده و پس از محاکمه به قصاص محکوم شده بود، توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 900 میلیون تومان از قصاص رهایی یابد.

کارگر آنلاین : رسیدگی به این پرونده از 6 سال قبل با گزارش یک نزاع خانوادگی منجر به قتل در محله پیشاهنگی البرز آغاز شد و پس از حضور مأموران مشخص شد که فردی به‌نام نادر 27 ساله با ورود به خانه یکی از بستگانش مرتکب جنایت شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، نادر با یکی از اقوام‌شان به‌نام سعادت اختلاف قدیمی داشته و روز حادثه به قصد درگیری به خانه وی رفته است. اما در این میان سلمان برادر سعادت که برای میانجیگری وارد درگیری شده بود با شلیک گلوله نادر زخمی و پس از دقایقی به سبب خونریزی فوت کرده است.

نادر پس از این ماجرا و در حالی که هراسان و وحشتزده بود خودش را تسلیم مأموران کرد و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی البرز منتقل شد.

وی که در همان ابتدا به قتل اعتراف کرده بود گفت: من و برادر مقتول اختلاف قدیمی داشتیم و چندی قبل هم با او درگیر شده بودم.

به همین خاطر از سعادت کینه به دل داشتم اما قصدم قتل نبود وقتی درگیری شدت گرفت و برادرش سلمان مقابل من ایستاد و این اتفاق رخ داد.

البته شاید اگر بعد از شلیک او را به بیمارستان می‌رساندیم زنده می‌ماند اما پس از اصابت گلوله من و سعادت درگیری‌مان ادامه پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا سلمان از شدت خونریزی فوت کند.

در ادامه متهم با صدور کیفرخواست از دادسرای البرز در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و قضات او را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. متهم حدود 6 سال در زندان ماند تا اینکه با تلاش مددکاران ندامتگاه مرکزی البرز توانست رضایت اولیای دم را با پرداخت 900 میلیون تومان جلب و از قصاص نجات پیدا کند.


منبع : hadese24