تاریخ : 03:16 - 1399/06/25
کد خبر : 121611
سرویس خبری : حوادث
 

منشی اخراجی کارخانه نقشه گروگان گیری 5 میلیاردی کشید

منشی اخراجی کارخانه نقشه گروگان گیری 5 میلیاردی کشید

منشی کارخانه که پس از اخراج، از مدیرعامل کینه به‌دل گرفته بود، نقشه آدم‌ربایی و اخاذی 5میلیاردی کشید. او برای اجرای این سناریو یک گروگانگیر با دستمزد 500میلیون تومان اجیر کرد اما پس از اجرای موفقیت‌آمیز نقشه‌شان، سر او هم کلاه گذاشت.

کارگر آنلاین  | حدود یک‌ماه قبل مرد کارخانه‌داری به پارکینگ خانه‌اش در شمال پایتخت رفت تا سوار ماشینش شود و به محل کارش برود. او وقتی با ریموت در را باز کرد چشمش به‌خودروی پژویی افتاد که درست مقابل در پارکینگ پارک کرده و او نمی‌توانست بیرون برود. به همین دلیل از ماشین پیاده شد و به مقابل در رفت تا راننده پژو را پیدا کند اما به محض اینکه پایش را از ساختمان بیرون گذاشت زن و مردی جوان که ماسک به‌صورت داشتند به سمت وی هجوم برده و کتکش زدند. آنها چاقو و شمشیر به‌دست داشتند و با تهدید، مرد کارخانه‌دار را سوار ماشین کردند و راه افتادند.

13ساعت شکنجه برای اخاذی

آدم‌ربایان درحالی‌که دست و پای مرد کارخانه‌دار را بسته بودند به سمت یکی از مناطق جنوبی تهران حرکت کردند و وارد پارکینگ ساختمانی مسکونی شدند. سپس گروگان را به طبقه اول آپارتمانی انتقال دادند و او را در اتاقی حبس کردند. دقایقی بعد آنها شکنجه‌های خود را شروع کردند. با شمشیر و چاقو، مرد کارخانه‌دار را زخمی کردند و با تهدید از او خواستند که دسته چک‌هایش را در اختیارشان قرار بدهد. آنها سپس درحالی‌که چاقو زیر گردن گروگان گذاشته بودند از او خواستند پای چند فقره چک سفید را امضا کند. این همه ماجرا نبود، چرا که آدم‌ربایان کارت‌های عابربانک این مرد به همراه رمز آنها و مقداری پول را که همراهش بود دزدیدند. همه این اتفاقات در مدت 13ساعت رخ داد و پس از آن گروگانگیران تصمیم گرفتند گروگانشان را رها کنند.

شکایت

13ساعت از گروگانگیری گذشته بود که آدم‌ربایان مرد کارخانه‌دار را سوار ماشین خود کرده و در منطقه‌ای بیابانی حوالی جنوب تهران با دست و پای بسته رهایش کردند. آن روز مرد کارخانه‌دار نجات یافت اما مدتی بعد تصمیم به شکایت گرفت چرا که گروگانگیران تهدید کرده بودند اگر پای پلیس را به ماجرا باز کند هم خودش را می‌کشند و هم تمام اعضای خانواده‌اش را. با وجود این مرد کارخانه‌دار تصمیم گرفت از زن آدم ربا و همدستش شکایت کند. او وقتی خود را به اداره پلیس رساند و پیش روی افسر تحقیق نشست چنین گفت: وقتی گروگانگیران مرا در اتاقی زندانی و شروع به شکنجه کردند، زن گروگانگیر را شناختم. او ترانه نام دارد که منشی سابق کارخانه‌ام بود. چند‌ماه قبل از گروگانگیری او را اخراج کردم. چون به درستی کارهایش را انجام نمی‌داد. فکر می‌کنم همین مسئله باعث شد تا آتش کینه در دلش روشن شود و برای انتقام مرا گروگان بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه 13ساعت با همدستش مرا شکنجه داد و بعد رهایم کرد از ترس جرأت نکردم شکایت کنم. چون ترانه تهدید کرده بود اگر از او شکایت کنم جان تک تک اعضای خانواده‌ام را می‌گیرد. می‌گفت افراد شرور و خطرناکی را می‌شناسد که اگر او دستور بدهد جان من و اعضای خانواده‌ام را می‌گیرد. همه این حرف‌ها باعث شد که از او بترسم. در این مدت او 5میلیارد تومان از من باجگیری کرده است اما خواسته‌هایشان تمامی ندارد. وقتی دیدم طمع او تمامی ندارد و اخاذی‌های سریالی‌اش ادامه دار است تصمیم گرفتم از او شکایت کنم؛ چون دیگر از این وضعیت خسته شده‌ام.

آدم‌ربای اجیر شده

با شکایت مرد کارخانه‌دار، پرونده‌ای تشکیل شد و پیش روی قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. با دستور وی گروهی ازماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران، جست‌وجو برای بازداشت زن و مرد گروگانگیر را آغاز کردند. با اطلاعاتی که شاکی در اختیار تیم تحقیق قرار داده بود و همچنین بررسی حساب‌های بانکی، زن گروگانگیر شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد. او در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اقرار به آدم ربایی و اخاذی ندید و انگیزه‌اش را انتقام‌جویی دانست.

وی گفت: چند سالی در کارخانه شاکی کار می‌کردم و زحمت‌های زیادی کشیده بودم. اما او مرا اخراج کرد و حق و حقوقم را به درستی پرداخت نکرد. همه اینها باعث شد که از او کینه به دل بگیرم و به‌دنبال راهی برای انتقام بودم تا اینکه تصمیم گرفتم آدم‌ربا استخدام کنم. ترانه در ادامه گفت: با آدم ربای اجیر شده در اینستاگرام آشنا شدم. به او وعده دستمزد 500میلیونی دادم و مرد جوان هم قبول کرد. روز حادثه با همدستی یکدیگر، مرد کارخانه‌دار را ربودیم و دست به اخاذی از وی زدیم و با 5میلیارد پولی که از این راه به‌دست آوردم ملک و زمین خریدم.

فریب همدست

با اعترافات زن جوان، گروگانگیر اجیر شده نیز بازداشت شد اما او در بازجویی‌ها مدعی شد که ترانه او را فریب داده است. وی گفت: وقتی با ترانه آشنا شدم و به من قول داد که 500میلیون تومان به من دستمزد می‌دهد، قبول کردم مرد کارخانه‌دار را بدزدم اما بعد از اجرای نقشه گروگانگیری ترانه دیگر جواب زنگ‌هایم را نداد و بلاکم کرد. او فریبم داد و مرا دچار دردسر بزرگی کرد؛ همه چک‌ها و پول‌ها را برای خودش برداشت و مرا در برابر اتهام گروگانگیری و اخاذی قرار داد بدون آنکه پولی نصیبم شود. پس از تحقیق از متهمان، قاضی جنایی دستور توقیف اموالی را که ترانه با استفاده از پول‌های اخاذی خریده بود صادرکرد و این زن و مرد گروگانگیر برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.


منبع : hadese24