تاریخ : 09:51 - 1399/06/25
کد خبر : 122150
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟

آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟

شواهد موجود نشان می دهد بیماری کووید-١٩ دارای علائم متعدد است و بسته به سن و جنس افراد، علائم خفیف یا شدید ظاهر می شود که آبریزش بینی می تواند یکی از علایم بالقوه این بیماری باشد. در صورت ظاهر شدن این علائم، مراجعه به پزشک ضروری است.

به گزارش کارگر آنلاین، بیماری کووید - ۱۹ در سطح جهان هنوز در حال پیشرفت است و همچنان به عنوان یکی از مسائل و نگرانی های اورژانسی بهداشت عمومی در سطح جهان به شمار می آید.

ویروس کرونا دارای علائم خفیف تا شدید است که ظاهر شدن این علائم پس از مواجهه فرد با ویروس، ممکن است از ۲ تا ۱۴ روز طول بکشد. همچنین مشاهده شده که برخی از افراد آلوده به ویروس، ممکن است هرگز علائم بیماری را بروز ندهند؛ هرچند می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

براساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، شایع ترین علائم کووید- ١٩، تب، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است دچار سردرد و بدن درد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی یا گلودرد شوند. این علائم معمولاً خفیف هستند و به تدریج شروع می شوند.

بیشتر افراد (حدود ۸۰ درصد) بدون نیاز به درمان خاص از بیماری بهبود می یابند و برای بیشتر کودکان و بزرگسالان بیماری ناشی از کووید-١٩ عموماً جزیی است. با این حال، در برخی از افراد می تواند بیماری جدی ایجاد کند.

شواهد مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهد افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دیابت یا سرکوب سیستم ایمنی احتمال ابتلا به بیماری شدید و جدی را دارند.

به تازگی مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری های آمریکا، چهار علامت احتقان، آبریزش بینی، حالت تهوع و اسهال را به فهرست علائم بالقوه کووید-۱۹ خود اضافه کرده است. بر این اساس، فهرست علائم بالقوه کووید ۱۹ که به تدریج شروع می شود عبارتند از تب، سرفه، تنگی نفس، بدن درد، اسهال، سردرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد، خستگی، لرز، از دست دادن حس بویایی و چشایی و حالت تهوع یا استفراغ.


منبع : ایرنا