تاریخ : 09:15 - 1399/06/26
کد خبر : 125441
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خانه های متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در مرکز تهران/ چرا این خانه‌ها مشتری ندارد؟

خانه های متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در مرکز تهران/ چرا این خانه‌ها مشتری ندارد؟

بازار معاملات مسکن در منطقه ۶ پایتخت یکی از بدترین دوره‌های خود را به لحاظ تعداد معاملات و میزان مراجعه متقاضیان خرید به بنگاه‌های ملکی سپری می‌کند؛ از این رو می‌توان منطقه مرکزی شهر تهران را به‌عنوان یکی از کانون‌های رکود سنگین معاملات در حال حاضر معرفی کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، منطقه ۶ در کنار منطقه ۱۲ یکی از دو پهنه و کانون اصلی کار و فعالیت در شهر تهران به شمار می‌آید و از این رو سهم محله‌های مسکونی در مقایسه با محله‌ها و راسته‌های تجاری و اداری در مقایسه با سایر محله‌های پایتخت بسیار اندک است. همین ویژگی سبب می‌شود به‌طور کلی این منطقه حتی در شرایط عادی بازار مسکن، به‌عنوان یکی از مناطق پرمعامله شناخته نشود و عموما میزان تقاضای سکونت در این منطقه نسبت به مناطق همجوار آن کمتر است. اما در شرایط فعلی که بازار مسکن وضعیت رکودی فوق سنگین را تجربه می‌کند و حجم معاملات ماهانه به زیر ۱۰ هزار فقره تنزل پیدا کرده، این منطقه اوضاعی به مراتب بدتر از گذشته دارد، طوری که برخی واسطه‌های ملکی مدعی هستند تعداد مراجعات روزانه آنها از سوی متقاضیان خرید ملک انگشت‌شمار است.

از طرفی بررسی وضعیت عرضه در این منطقه حاکی از این است که عموم املاک عرضه شده سن بنایی بیش از ۲۰ سال و بعضا بیش از ۳۰ سال ساخت دارند، اما از آنجا که از جنس املاک آماده ساخت نیستند، اغلب به قیمت آپارتمان قدیمی و نیازمند بازسازی عرضه شده‌اند، نه قیمتی نزدیک به بهای زمین در این منطقه بر اساس قدرالسهم تعلق گرفته به مالک. مشتری این قبیل املاک نیز در مقایسه با املاک قدیمی که چشم‌انداز روشنی از زمان ساخت و ساز در آنها وجود دارد، طبعا بسیار اندک است.

کانون عرضه آپارتمان نوساز در منطقه۶ نیز محله یوسف‌آباد است که قیمت‌های پیشنهادی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی که بعضا با قیمت‌های پیشنهادی در منطقه یک برابری می‌کند، سبب شده خریداران رغبتی به خرید ملک نوساز در یوسف‌آباد نشان ندهند و در نتیجه این بخش از بازار نیز رکودی است.

 


منبع : خبرآنلاین