تاریخ : 09:20 - 1399/06/26
کد خبر : 125491
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

هجوم مردم برای خرید؛ علت اصلی گرانی موبایل

هجوم مردم برای خرید؛ علت اصلی گرانی موبایل

با توجه به آموزش از راه دور مدارس و دانشگاه‌ها، اکنون تقاضا در بالاترین سطح خود قرار دارد و با این‌که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت زیادی در این بخش اتفاق افتاده، اما باز هم خانواده‌ها مجبور به خرید این کالا بوده و هنوز بازار در این زمینه کشش قیمتی دارد.

به گزارش کارگر آنلاین، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه صوت، تصویر و موبایل: برخی شرکت‌های واردکننده تلفن‌همراه فقط طی یک روز کالاهای خود را ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گران کردند. این در حالی است که این شرکت‌ها ارز را با نرخ پایین‌تری تهیه کرده، اما به قیمت روز محاسبه و به بازار عرضه می‌کنند.

افزایش قیمت کالاهای حوزه دیجیتال مستقیم به قیمت ارز وابسته است، اما به شرکت‌های واردکننده تلفن‌همراه و انجمن واردکنندگان توصیه می‌کنم و تذکر می‌دهم کالای وارداتی خود را بر مبنای ارزی که آن کالا را تهیه کرده‌اند به بازار عرضه کنند. برخی افراد گمان می‌کنند عرضه‌کننده نهایی محصول گرانفروشی می‌کند، اما حقیقت این است شرکت‌های واردکننده کالا را گران و به نرخ روز ارز تحویل آنها می‌دهد.

تقاضا برای خرید تلفن‌همراه افزایش زیادی داشته است. با توجه به آموزش از راه دور مدارس و دانشگاه‌ها، اکنون تقاضا در بالاترین سطح خود قرار دارد و با این‌که نسبت به سال گذشته افزایش قیمت زیادی در این بخش اتفاق افتاده، اما باز هم خانواده‌ها مجبور به خرید این کالا بوده و هنوز بازار در این زمینه کشش قیمتی دارد.

 


منبع : خبرنامه دانشجویان ایران