تاریخ : 10:02 - 1399/06/26
کد خبر : 125635
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 رژیم کانادایی یا مرگ تدریجی؟!

رژیم کانادایی یا مرگ تدریجی؟!

رژیم کانادایی، یک رژیم‌ مبتنی بر پروتئین است که معمولا در یک دوره ۱۵ روزه از آن پیروی می کنند. براساس دستورهایی که عموما در سایت ها مختلف و فضای مجازی نیز دست به دست می شود، فرد باید در طول ۱۲ روز طبق رژیم کانادایی پیش می رود و ۳ روز را باید صرف تثبیت‌ وزن خود کند. متاسفانه این نوع رژیم سخت در بین افرادی که دارای اضافه وزن بسیاری هستند به یکی از پرطرفدار ترین رژیم‌ های غذایی تبدیل شده است. اگر شما هم در حال اجرای این رژیم هستید و یا قصد دارید در آینده ای نچندان دور به پیروی از چنین رژیم سختی بپردازید بد نیست تا پایان این مطلب همراه باشید. بهتر است از واقعیت هایی با خبر شوید، واقعیت هایی که شاید در سایت های زرد وجود نداشته باشد.


رژیمی سخت به نام رژیم کانادایی...

در سراتاسر جهان رژیم کانادایی را به عنوان یک رژیم غذایی سخت می شناسند که فرد با اجرای آن در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی وزن از دست می دهد. رژیم لاغری کانادایی قبلا به صورت دیگری اجرا شده و به شکلی که امروزه از آن پیروی می کنند نبوده است. تفاوت برنامه غذایی قبلی و فعلی در این رژیم به آن صورت است که در برنامه ‌های قدیمی جای هیچ گونه تغییر در نوع و میزان غذاها وجود نداشت اما در برنامه جدید، افراد این امکان را دارند تا برخی از غذاها را در صورت ایجاد حساسیت و یا عدم علاقه تغییر دهند.

حتی اگر یک بار این رژیم را اجرا کرده باشید پس متوجه شدید که که این رژیم به عنوان یک رژیم لاغری سخت و دشوار به سرعت وزن شما را کاهش می دهد و این اصلا خوب نیست!  اجرای رژیم لاغری کانادایی به دلیل پیچیدگی و سختی بیش از حد، باعث به وجود آمدن مشکلات و عوارض زیادی برای افراد می ‌شود. همچنین رژیم لاغری کانادایی برای افرادی که مبتلا به بیماری‌ هایی از قبیل زخم معده، بیماری‌ های قلبی و سنگ کلیه هستند ممنوع می باشد.

از سوی دیگر این رژیم در گروه رژیم ‌های سریع قرار دارد که در زمان کوتاهی منجر به کاهش حدود ۱۰ تا ۱۳ کیلو از وزن فرد می شود. این رژیم لاغری به خاطر آسیب هایی که ممکن است به بدن افراد برساند، همواره مورد انتقاد شدیدی واقع شده است. همچنین رژیم‌ هایی مانند رژیم لاغری کانادایی که در کوتاه مدت سبب کاهش وزن می ‌شوند، پایداری ندارند و امکان بازگشت وزن در آن وجود دارد. پس چاره چیست؟ چطور می توانید بدون اجرای چنین رژیم هایی به تناسب اندام برسید و از شر چربی های شکم و پهلوی تان راحت شوید؟

تناسب اندام بدون اجرای رژیم کانادایی

اجازه دهید ابتدا یک تعریف درست از تناسب اندام به شما بگوییم؛ تناسب اندام داشتن کمر باریک و اندامی لاغر نیست. هنگامی که حرف از تناسب اندام می شود که تناسب بدنی، عملکرد قلب، شش ها و ماهیچه های بدن را شامل شده و به طور ویژه ظرفیت قلبی، ریوی، نیروی عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف را مورد توجه قرار دهد. همچنین تناسب روانی و احساسی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. پس ناید برای رسیدن به تناسب اندام دست به اجرای هر رژیم سریع و خطرناکی زد، سلامتی شما بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد. شاید با اجرای یک دوره رژیم کانادایی وزن زیادی کاهش دهید اما این درحالی است که جسم و روح تان دچار آسیب فراوانی می شود. در ابتدا از این مشکلات و آسیب ها خبر ندارید اما پس از گذشت مدتی خواهید فهمید که چه بر سر خودتان آوردید. بیایید همین جا یک قول به خودتان بدهید؛ دست از اجرای رژیم کانادایی و برنامه های غذایی سختی مانند آن بردارید. ما پیشنهاد بهتری برای تان داریم.

من و رژیم وب سایتی در زمینه ارائه انواع رژیم لاغری و رژیم چاقی است که به افراد کمک می کند با انجام دوره های رژیم مناسب، تناسب اندام خود را بدست بیاورند. در حقیقت در من و رژیم ارائه رژیم ها بر اساس شرایط هر فرد به شکل هوشمند صورت می گیرد و همچنین سلامت روحی و جسمی افراد به طور کلی مورد بررسی قرار می گیرد. با رعایت رژیم های این وب سایت می توانید بدون نیاز به ورزش های سخت و نفس گیر، بدون مصرف قرص های مضر و آسیب زا، بدون عمل های جراحی دارای ریسک بالا و بدون رعایت رژیم های لاغری مضر همچون رژیم کانادایی، وزن مناسب خود را بدست بیاورید.

با من و رژیم دیگر به رژیم کانادایی نیازی ندارید
پیش تر هم گفتیم که رژیم کانادایی، رژیمی حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی است که متابولیسم بدن را بالا می برد. این رژیم به گونه ای طراحی شده که کربوهیدرات‌ هایی همچون نان و غلات که از متابولیسم آن‌ ها گاز دی‌ اکسید کربن و آب در بدن تولید می‌ شود؛ تقریبا حذف می شوند و این خیلی خوب به نظر نمی رسد!

اگر تصمیم تان برای لاغر شدن و کاهش وزن جدیست پس از همین الان شروع کنید اما نه با رژیم کانادایی. به خاطر داشته باشید که لاغر شدن، چربی سوزی، تناسب ‌اندام و تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن، صرفا به کمک غذاهای لاغر کننده یا غذاهای رژیمی اتفاق نمی ‌افتد. شما در ابتدا باید به سراغ مغزتان بروید و رویکرد ذهنی تان را نسبت به مفهوم غذا عوض کنید. سایت من و رژیم برای همه شما عزیزانی که به دنبال سلامتی و تناسب اندام تان هستید، برنامه غذایی مناسب دارد و به شما کمک می کند که فقط به لاغر شدن و کاهش وزن نپردازید بلکه سبک غذایی تان را نیز تغییر دهید. هر زمان که بخواهید می توانید وارد وب سایت من و رژیم شوید و با ثبت نام و وارد کردن اطلاعات شخصی و پزشکی تان یک رژیم لاغری مناسب با خودتان دریافت کنید.

برای از دست دادن وزن، می بایست در برخی از عادات فعلی تغییر ایجاد کرد، این به معنی کمتر و متعادل خوردن، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید و فعال تر شدن است. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و زمانی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.


منبع : ایرنا