تاریخ : 09:53 - 1399/06/26
کد خبر : 125660
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

نتیجه حراج اوراق بدهی ۲۵ شهریور اعلام شد

نتیجه حراج اوراق بدهی ۲۵ شهریور اعلام شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در حراج ۲۵ شهریور ماه، خرید جمعا ۲ هزار و ۹۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی ثبت شد که وزارت اقتصاد با با فروش ۲ هزار ۹۲۰ میلیارد تومان آن موافقت کرد.

به گزارش کارگر آنلاین،  نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹) منتشر شد. بر اساس این گزارش، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۹ درخصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری شانزدهمین مرحله از این حراج، تعداد ۴ بانک و ۳ صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۲۹.۳ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۹.۶ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۱» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹ درصد، ۹۵۰ میلیارد ریال اوراق «اراد ۴۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد، ۱۳.۶ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۲» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد و ۵ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد (در مجموع به ارزش ۲۹.۲ هزار میلیارد ریال) موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده در روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.

به علاوه، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود ۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد ۴۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد، ۱۱.۶ میلیارد ریال اوراق «اراد ۴۹» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد و ۹۷ میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد (در مجموع به ارزش ۱.۶ هزار میلیارد ریال) را خریداری کردند.

در مجموع، ۳۰.۸ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در هفته جاری توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری گردید.

برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی (۱ مهرماه ۱۳۹۹)

کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله هفدهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه را در روز سه‌شنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌کند. اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود شش‌ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است.

نتیجه حراج اوراق بدهی ۲۵ شهریور اعلام شد


منبع : صبحانه آنلاین