تاریخ : 10:01 - 1399/06/26
کد خبر : 125664
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی با فعال شدن تمام ‌معادن کشور فراهم می شود

بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی با فعال شدن تمام ‌معادن کشور فراهم می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: با فعال شدن صد درصدی معادن کشور، بالغ بر ۸۸۸ هزار فرصت شغلی در کشور فراهم می شود.

به گزارش کارگر آنلاین،  بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز سه شنبه ۲۵ شهریور در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد که از این میزان ۴۳.۲ درصد غیرفعال هستند، گفت: با فعال نمودن ۱۰۰ درصدی معادن کشور، علاوه بر اینکه ۸۸۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور فراهم می شود، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن نیز به ۴۲۷ میلیون تن در سال ارتقاء می یابد.


وی ادامه داد: در استان سمنان نیز بر اساس آخرین گزارش ها ۵۳۷ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۱۷ معدن فعال و ۵۷ درصد یعنی چیزی حددد ۳۲۷ معدن غیر فعال است.


معاون وزیر کشور اظهار داشت: ۳۰ معدن از تعداد واحد های غیرفعال استان سمنان در حال تجهیز است که با تجهیز این معادن و همچنین برنامه ریزی دقیق و معین، با اولویت تقویت و توجه به بخش معدن، می تواند فرصت های شغلی بسیار مطلوبی را برای استان فراهم کند.


وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور ۳۳۷ واحد مشمول ماده ۱۴۱ شناسایی شدند که متاسفانه ۲۴۳ واحد در حال حاضر غیرفعال شده است و همچنین در استان سمنان نیز ۱۳ واحد با ۲۴۳ نفر مشمول این قانون قرار گرفته است.
دین پرست در ادامه بر توجه به واحد های مشکل دار و بحرانی تاکید کرد و افزود: میانگین اجرایی شدن مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ۵۷ درصد است که اجرایی شدن ۷۴ درصد از مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع استان سمنان، امری ارزشمند و قابل تقدیر است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با اشاره به سفر به استان سمنان گفت: امروز ۷ شرکت تولیدی در مرکز استان مورد بازدید قرار گرفت و مباحث و مشکلات حوزه تولید این واحدها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد . 
وی اضافه کرد : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز مشکلات ۷ واحد تولیدی متعلق به شهرستان های سمنان، دامغان، ایوانکی، مهدیشهر و شاهرود مطرح و در خصوص حل مشکلات آنها تصمیمات لازم گرفته شد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه میزان تولید پارچه مشکی برای چادر زنانه در کشور بسیار ناچیز است، گفت: به دلیل نگرانی هایی که در خصوص تولید در این بخش وجود دارد سرمایه گذاران علاقه ای به ورود به این صنعت ندارند.
معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: شرکت الگانت سمنان از ظرفیت بسیار مطلوبی در این حوزه برخوردار است که در صورت بررسی کارشناسی و تخصصی همراه با تضمین بازگشت سرمایه جلوتر از تامین اعتبار، می تواند به تامین و تکمیل نیاز کشور در این بخش ورود کند و در صورت ورود این شرکت و تکمیل سقف نیاز کشور، میتوانیم شاهد تغییر تعرفه و ممنوعیت واردات کالا در این حوزه باشیم.


وی همچنین خاطر نشان کرد: شرکت عقاب یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در کشور و خاور میانه است که بر اساس گزارش و آمار از بازار خوبی نیز در داخل و خارج کشور برخوردار است و با پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به این شرکت به منظور تقویت تولید در فاز های چندگانه و تدریجی به گونه ای که بانک عامل با مشکل بازگشت سرمایه و منابع مواجه نشود موافقیم.
معاون وزیر کشور همچنین گفت: دو وزارتخانه کشور و صمت به دلیل نگاه توسعه ای وزیر کشور و وزیر ارتباطات بسیار تعاملی و مطلوب در سطح معاونین وزارتخانه ها، در دوران طلایی خود قرار دارند.


وی ادامه داد: در ایام کرونا و انتشار این بیماری در کشور، بحث گردشگری از حوزه هایی است که بیشترین تاثیر منفی را پذیرفته و نیاز است تا در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ها، طرح ها و موارد مرتبط با امر گردشگری و جذب توریست، مورد توجه و تسهیل گری جدی تر و بیشتر قرار بگیرد.


معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در پایان اذعان داشت: بحث تقویت تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاری و صنعت همواره به عنوان مبحث اصلی و جدی در حوزه تقویت اقتصاد کشور مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: منافع ملی و امنیت ملی همواره یک اصل جدی در تمامی امور و اقدامات است و پس از آن رسیدگی به مباحث اقتصادی در دستور کار قرار می گیرد و در این راستا هیچگاه منافع فردی بر منافع ملی ارجحیت نداشته و ندارد.


منبع : دولت.آی‌آر