تاریخ : 17:32 - 1399/06/26
کد خبر : 127670
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری زن خدمتکار سارق هنگام خروج از کشور

دستگیری زن خدمتکار سارق هنگام خروج از کشور

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن نظافتچی خبر داد که پس از سرقت ۹ میلیارد ریالی از منزل صاحبکار خود، قصد خروج از کشور را داشت.

اواخر مرداد ماه سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل و به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

شاکی در خصوص نحوه وقوع سرقت اظهار داشت، صبح روز بیستم و هفتم مرداد ماه منزل خود در محله قیطریه را ترک و شب هنگام به منزل مراجعه کردم که متوجه به هم ریختگی منزل و به سرقت رفتن مقداری طلا و جواهر، یک قاب ساعت مچی برند و البسه برند به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال شدم.

در همین راستا ،سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان پس از اخذ دستورات قضائی به تحقیاقت میدانی در محدوده جرم پرداختند که مشخص شد، فردی به هویت سمیرا که به عنوان خدمتکار و نظافتچی پاره وقت در استخدام شاکی بوده ساعت ۲ بعد از ظهر بدون هماهنگی وارد منزل شاکی شده و پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه از منزل خارج شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: با جمع بندی سرنخ‌های کشف شده از محل وقوع جرم برای کارآگاهان محرز شد سرقت توسط سمیرا انجام شده است و متهم بلافاصله پس از سرقت اموال را تبدیل به ارز خارجی کرده و قصد خروج غیر قانونی از کشور را دارد.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: کارآگاهان با پی بردن به نقشه سارق و اینکه قصد خروج از کشور از طریق مرز‌های زمینی غربی کشور را دارد با هماهنگی‌های قانونی و اخذ نیابت قضائی موفق شدند متهم را در نهم شهریور ماه دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: سمیرا در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرم سرقت گفت: مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری را مدتی قبل اخذ کردم و شغلی که مرتبط با رشته تحصیلی ام باشد پیدا نکردم و با توجه به اینکه ازمنزل پدری ترد شده بودم برنامه ریزی کردم که در منازل افراد متمول مشغول به کار شوم و پس از جلب اعتماد آن‌ها هم زمان از منازلشان طلا وجواهرات سرقت و پس از فروش آن‌ها تبدیل به دلار وارز خارجی کنم.

 سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه در پرونده دیگری خواهر شاکی نیز از سرقت اموالش در پایگاه سوم به ارزش ۵ میلیارد ریال شکایت کرده بود، گفت: متهم به ارتکاب سرقت از خواهر مال باخته نیز اعتراف کرد.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در این رابطه سه مالخر شناسایی و ضمن دستگیری هر سه متهم اموال شاکیان در مخفیگاه آنان شناسایی شد.

وی در پایان افزود: هر ۴ متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.


منبع : hadese24