تاریخ : 02:50 - 1399/06/28
کد خبر : 130637
سرویس خبری : فرهنگی
 

همانند هشت سال دفاع مقدس، گوش به فرمان امام امت هستیم

همانند هشت سال دفاع مقدس، گوش به فرمان امام امت هستیم

اولین‌روز از هفته دفاع مقدس امسال که برابر است با چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، قرار است تا یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، دور هم جمع شده و با نشستن پای رهنمود‌های امام خامنه‌ای، با همان روحیه ولایت‌مداری دوران حماسه و ایثار، خود را برای پیروزی در خیبر‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... آماده کنند.

کارگر آنلاین : عملیات «خیبر» سخت شده و قرار بود که عقب‌نشینی صورت بگیرد، رژیم بعث عراق آن‌قدر گلوله برسر رزمندگان ایرانی می‌ریخت که گویی زمین مانند یک کشتی در دریا، تکان می‌خورد. در همین اوضاع بود که مرحوم «سید احمد خمینی» فرزند حضرت امام خمینی (ره)، تلفنی پیام امام امت را به «محسن رضایی» فرمانده وقت سپاه رساند: «به فرماندهان سپاه بگویید جزایر خیبر را باید حفظ کنند».

وقتی پیام امام (ره) به گوش فرماندهان و رزمندگان رسید، دیگر بارش شدید انواع و اقسام گلوله‌ها هم مانع اراده آن‌ها نشد. شهید «احمد کاظمی» بعد‌ها به «محسن رضایی» گفت: «وقتی پیام امام را به من دادید، من همه نیروهایم را صدا زدم و گفتم اینجا عاشوراست؛ باید به هر قیمتی شده، جزیره را حفظ کنیم و خود هم رفتم خط مقدم و کنار رزمندگان جنگیدم»؛ البته عملیات «خیبر»، تنها یکی از صحنه‌های ولایت‌مداری رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است و بی‌شک اگر رزمندگان از همان ابتدای جنگ تحمیلی، با فرمان «جهاد» امام خمینی (ره) به جبهه‌ها نمی‌رفتند، معلوم نبود که امروز وضعیت کشورمان چگونه بود! بنابراین اگر «ما توانستیم» در اوج تحریم‌ها، هشت سال، نه فقط در مقابل یک‌کشور، بلکه در مقابل نزدیک به ۳۶ کشور جهان که حامیان مالی و تسلیحاتی صدام بودند، مقاومت کنیم و آخر هم یک وجب از خاک کشورمان اشغال نشود، یک دلیل بزرگ داشت و آن دلیل چیزی نبود جز «ولایت‌مداری».

این‌روز‌ها درحالی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم که اگر در این مدت، تهدیدات نظامی دشمن به مرحله اجرا در نیامده است، ناشی از همان روحیه «ولایت‌مداری» دوران دفاع مقدس است که امروز در ملت ایران وجود دارد؛ تا امروز جمهوری اسلامی ایران، هم با سلاح‌های پیشرفته نظامی و هم با سلاح «ولایت‌مداری»، خیال جنگ نظامی را هم از ذهن دشمن بیرون کند.

جنگ نظامی، اگرچه سال‌هاست که به پایان رسیده است؛ اما رزمندگان دوران دفاع مقدس، اعم از فرماندهان آن دوران و اقشار مختلف مردم که به‌عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و امروز مدال پیشکسوتی دفاع مقدس بر سینه آن‌ها می‌درخشد، در جبهه‌های دیگر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... نیز که بنا بر اعتراف دشمنان «جنگ چندبعدی» است، در میدان مبارزه قرار داشته و گوش به فرمان ولایت، به‌صورت «آتش به اختیار» فرهنگ آن دوران را به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند.

اولین روز از هفته دفاع مقدس امسال که برابر است با چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، قرار است تا یک‌میلیون رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، با رعایت ضرورت‌های بهداشتی، دور هم جمع شده و با نشستن پای رهنمود‌های حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، با همان روحیه ولایت‌مداری دوران حماسه و ایثار، خود را برای پیروزی در خیبر‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... آماده کنند؛ گوش به فرمان امام خامنه‌ای برای رقم خوردن خیبر‌هایی دیگر هستیم.

 


منبع : دفاع پرس